• Zyrzan

Atkins, del II

Eftersom atkins myshörna är stängd, kan vi väl fortsätta här!

www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m845390.html

Ovan är till föregående tråd, massor med tips,länkar, snack om frukostar och problem, kolla gärna där...

För mig går det bättre än på länge! Har passerat och blivit 70kiloare nu, totalt har jag gått ner 17.1 kg nu. Visserligen på 1.5 år men jag är så nöjd!! Minst 5 till!

Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Atkins, del II
  • *tildis*

Tjhoo grattis Zyrzan!

Här går det också bra, förutom att jag lider av ständigt återkommande huvudverk. Vet inte vad problemet kan vara *funderar*

Käkar du frukt nu eller? Jag tycker så otroligt mycket om frukt men är väldigt försiktig. Det är ju så rikt på kolhydrater och fruktsocker, så jag har inte vågat lägga till det i min kost.

Håller mig till kött, ägg, fisk, ost, och begränsat med grönsaker.
    Jag är så himla pigg och alert på dagarna, men på kvällarna kommer tröttheten smygande sakta men säkert.

Lider aldirg du av huvudverk eller trötthet?
    Har funderat på om det kanske beror på att jag tränar. Jag trampar både på min träningsmaskin och är ute långa rundor med min vovve. Kanske håller jag för låg kolhydratgräns?

Grattis till din viktminskning i alla fall! Bra kämpat!

• Zyrzan

Tack tildis!

Nej just nu äter jag inte frukt...

jag har kommit på att det är så här, jag har två faser:

1. Äter mer kolhydrater, fullkornsbröd och tex clementin, mår mycket bra, går inte upp men går inte heller ner. Har mer ork, även till träning och märker bättre rsultat.

2. Äter mindre kolhydrater, under 20, går ner bra i vikt nu iallafall. Mår inte fullt så bra , men inte heller dåligt, men har lite sämre ork, sämre sömn.

Jag har nu varierat mellan dessa två faser en tid, då jag tex hamnar på platå då ökar jag kolisarna ett tag och mår bra. Efter ett tag hittar jag igen engagemang och minska kolisar och minskar så sakta ivikt på detta vis. därav har viktminskningen tagit lite längre. Men det känns osm ett bra sätt för mig. Jag är lättare än på många år och tror inte på en jättedrasitsik viktnedgång.

När jag slutfört denna viktminskning är det sista gången det har jag bestämt.Förut ökning vid garvidetet och liknande som kan inte kan styra...

• M.G

Någon som provat Atkins chokladbitar? Supergoda är dom men dom innehåller ju mycket kolhydrater!? Tror det var ca 12g på en 30grams chokladbit. Är inte det mycket?

• Zyrzan

TYcker att choklade smakar mjölk och alldelse för mycket sötningsmedel, däremot illar jag deras måltidsbarer decacende och den med bär som en uppbackning i handväskan. likaså morning shine kan vara bra om man inte hinner med frkost och smakar gott.

Man skall bara räkna net carbs på atkins produkter det står på framsiadn, resten är sockeralkoholer som räknas bort. dock kan tort intag av sötningsmedel leda till att viktminskningen avstannar så man ska nog ta det lungt med dessa.

• *Vårblomma*

Äntligen en Atkinstråd värt namnet. Var inne på den gamla och sög åt mig all information.

Har kört Atkins i olika omgångar, den första för ett år sedan ledde till 13 kilo lättare på vägen.
    Nu är jag igång igen och har gått ned ca fem kilo.
    Ligger nu på ca 95-94 kg, så ned till 80 kg är mitt först stora mål.

Väntar bara på min beställning från Ebay med massor av Atkinsprodukter!
    Så fasligt dyrt här i Svergie och sortimentet är inte mycket att hurra för heller...
    Har räknat ut att jag sparar nästan över 3000:- på min lilla affär!
    Är ju så smidigt att kunna ta något snabbt och säkert kolisfattigt när man är ute på stan och springer eller till frukost.

Men det är ju tur att man gillar ägg och bacon om man säger så... :)

Ja det var lite om mig.
    Hej hopp och tack för alla bra råd så länge!

• *Vårblomma*

Nä nu blev det lite fel med matten!

Började på ca 108-109 kg, gick ned till 97 kg på ca 4-5 månader.

Kör nu igen och har gått ned till 93,6 kg (vägde mig bakis och trött utan middag i magen från gårdagen och hade just kräkts vatten på ca 1 kg...)
    Så det kanske inte räknas, men säg 94,5 -95 kg och det på ca 4 veckor.
    Har just haft jätte mensen med svullen kropp, så det har tagit lite tid.
    Men nöjd är jag ändå för det!

• Zyrzan

Välkommen Vårblomman, trevligt med fler som kan dela tips! Mycket bra viktnedgång!

jag har funderat på ebay mången gång, men frakten har alltis skrämt iväg mig.. hur gick det för dig? Jag hittade iallafall barsen för 20 på en ica här, i hälsokosten ännu dyrare! Gillar att ha dem i väskan som nödlunch...

• *Vårblomma*

Hej Zyrzan!

Jag får levererat från Ebay totalt 130 st bars i olika smaker och former inkl frakt för ca 650 - 700 kr. Det är från två olika säljare.
    Styck pris på 20 kr blir totalt 2600 kr, dessutom hittar jag de billigaste i Sthlm för 26 kr (3380 kr), så jag kan rekommendera följande säljare på Ebay som fraktar till Svergie:
    langbecker68 & la_anachronista

Är det någon mer än jag som för noteringar på hur mycket man krymper i cm? Älskar att se hur måttbandet dras åt lite för varje vecka.
    Totalt har jag krympt, om man räknar från när jag var som störst tills nu 72 cm! Det känns lite häftigt att föreställa sig att man ska få in ytterligare 72 cm i sina kläder i dag - det går ju inte!
    Jag mäter mage (över naveln), byst, stuss, arm, vad, hals, lår.

En annan fråga...
    Tomater!
    Hur mycket äter ni av dem, jag får för mig att de är ganska höga i kolhydrather? Majs vet man ju är nej nej, likaså morötter och all rotfrukt? Eller..?
    Vad för typ av grönsaker äter ni, kan man förstöra sin diet på ett för stort intag av grönsaker?

Lycka till alla!!
    :)

• Zyrzan

Hoppsan, ja det var ju verkligen billigt!

Mäta.. visst är det en fröjd, jag rekomenderar mybodycomp.com. Fyll i jämför, se resultat, se bodyfat, muscleweight(loss) osv. Har tom en tabell på min hemsida clik.to/zyrzan. tror jag är uppe i över 1 m förlorat, men nu har jag ju hållt på länge.. men kul är det. Särskilt bra när vågen inte flyttar sig. Nu har jag stått stll igen ett par veckor, men gått ner 2.5 cem över magen på en månad.

Tomater äter jag, men inte mer än en mindre. majs och morätter är jag restrektiv med men tillåter ibland. Tex äter jag tacos måste jag ha några majskorn. hellre kolhydrater i grönsaksform, än någon annan form anser jag. Förstöra är nog svårt om man är måttfull, men man skal nog vara vaksam. det är ju helheten av vad du ätit på en dag som avgör hurvida du behåller fettförbränningen eller ej.

Nu ska jag ut och boosta min förbränning med en rask promenad i solen = )

• *tildis*

Vårblomma! Jag har funderat ett bra tag på att beställa atkinsprodukter från hemsidan, är det lika bra som ebay???

Om inte, kna du inte berätta lite hur man gör typ på ebay har aldrig varit inne där...

Tack på förhand!!

Svar på tråden Atkins, del II