• taco

Fettsugning/Bukplastik

Tar nu min fråga vidare till debattforum.

Jag har bokat tid på både Akademikliniken och Plastikkirurgen Leif Gylbert på Sophiahemmet.(Konsultation)
    Jag ska ev fixa bort magen.

Jag vill veta om ev erfarenheter om dessa två kliniker.

Vet ni nått nummer man kan ringa och kolla om de har några anmälningar?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Fettsugning/Bukplastik
  • mrs.

En fråga,

pga att jag sitter ibland och skulle vilja göra om buken...men vågar inte för riskerna är stora, och jag är rädd att jag kanske blir missnöjd och besviken på resultatet istället för att kämpa på egen hand.

hur mycket ska du ta bort?
    är du överviktig eller ?
    Vad kommer det kosta och vad ingår?

Bara av intresse, du behöver inte svara.

• Swing

Kolla anmälningar hos HSAN, Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd. Tel. 786 99 00, be att få tala med Registratorn. www.hsan.se

• taco

Hej

Mrs/ Jag har inte så mycket över vikt (ca 5kg), men hur mycket jag en går ner så har jag alltid den där förbenade magen kvar.

Jag kan svara på lite mer frågor då jag varit där.

Ska till plastikkirurgen den 17 mars och Akademiklininken den 29 mars.

Swing/ Tack

Kram

• Swing

Jag har fettsög bort bullarna på insidan av övre låren hos dr. J.J. på Akademikliniken för ett år sedan. Tänk att jag äntligen fick bort dom, "så här mitt i livet"! Borde gjort det långt tidigare. Underbart att slippa nöta sönder byxor och skava sönder huden på sommaren, kunde ju knappt gå i kjol. Har BMI 22, bullarna fanns där även när jag vägde 8 kg mindre och var jättesmal. Det går ju inte att punkt-banta. Träning funkar inte heller just där....

Man måste ju bära gördel efteråt, kändes läskigt men efter nån vecka var jag så van. Bar den i 6 veckor. Berättade inte för någon om ingreppet. En kollega tyckte att jag hade "SÅÅ snygg figur" (hon gick ikapp mig bakifrån) att hon knappt kände igen mig *fniss*. Gördeln höll in allt från midjan till ovan knäna.... Annars är jag lite kurvig med kvinnliga former.

Ingen har ju märkt att jag gjort något, men jag känner mig SÅÅÅ mycket bättre, 750 g fett mindre. Tänk att jag led av detta i så många år.

Lycka till taco!

• taco

Hej!

Swing/ Det låter som du verkligen är jättenöjd, får man fråga vad det gick på.

Kan man ha typ klänning på sig när men har den där gördeln eller syns den igenom?

Kram

• Swing

15 000 kr. Jag hade vanliga kläder och det var just i en klänning jag fick komplimanger för figuren. Jag kunde dock inte ha alltför korta kjolar då gördeln slutade ovan knäet.

• Mitt lilla hjärtegull...

Hade skivit ett mail till dig men datoran passade naturligtvis på att "starta om" sig själv när jag nästan var helt klart. Allt försvann och nu går allt i slowmotion... suck. Ville bara säga att jag kommer att svara dig men väntar nu gäster så jag har inte riktigt tid just nu.. men det kommer....

// hjärtegull

• taco

Tack Mitt lilla hjärtegull.

Tack Swing

//Taco

• Jisan

Jag är sugen på att fettsuga magen å höfterna. Jag hade tom bokat in en operationstid nu den 12 februari på Nacka kliniken men bangade ur. Just nu ångrar jag mig att jag inte gjorde det. Jag har sagt att jag ska ge träningen en chans å är jag inte nöjd i höst så kommer jag göra det!!

• taco

Hallå!

Nu har jag varit på en konsultation och det gick jättebra, det var på Sophiahemmet.
    Jag träffade en sköterka och hon berättade om operationen och tog en del kort. Det blir en bukplastik, tyvärr, men det får man ta. Jag har nu bestämt mig för att göra denna operation och ska tillbaka och träffa doktorn den 6 april. Då kan jag berätta mer om pris och så.

Trevlig helg
    Kram/

Hej.

Datan har krashat för hundra femtigången på 5dagar... sambon har varit och köpt ny hårdisk och chassi men den vill ibland inte.. Jag har skrivit ytterligare ett mail till dig men där jag ska skicka det vill den inte. Måste ha hjälp av sambon men det kan jag inte få ikväll.... men det är på g iallafall... hoppas jag iallafall om inte datan får för sig några fler dumheter.. *suckar högt*

• taco

Mitt lilla hjärtegull/

Ge inte upp!

Kram

Hej Taco

Har du fått mitt mail????

// hjärtegull

• blivande fru J

mitt lilla hjärtegull: det låter som om du har en mask i datorn..ajajaj

• taco

Hej!

Jag fick en återbesökstid lite tidigare, så nu är allt bokat och klart, jag gör min bukplastik den 11 april och den kommer kosta 46 000:- plus lite runtomkring kostnader. Jag börjar bli lite nervös, men det kommer nog gå bra.

Kan ju återkomma då allt är klart.

Kram Taco

Svar på tråden Fettsugning/Bukplastik