• Elin B

Tips för att tvätta ur toning snabbare?

Någon här som kan tipsa mig om bra sätt att få en brun toning att gå ur ett blont hår snabbare?

Jag ska försöka få bort så mycket toning som möjligt innan jag gör ljusa slingor vid valborg...

• Svar på tråden Tips för att tvätta ur toning snabbare?
  • Tvillingmamma

Matrix schampoo; Alternate Action.
    Finns hos frisörer!

• Lindis79

Använd massor med inpackning... Flera ggr i veckan om du kan... En riktigt fet sådan.. Den drar ut färgen och du bygger upp ditt hår för kommande slingor..

Hur ljus var du innan?? Hur många ggr har du tonat håret??

Jobbar som frisör så jag träffar många i din situation på jobbet..

• Elin B

Jag är mellanblond kan man säga, med ljusblonda slingor naturligt. Och jag har tonat håret 2 ggr med "deerbrown" ur serien "Colour Touch" från Wella. En gång på salong och en gång hemma efter det.

När jag tonade håret hos frisören första gången så hade hon i röda pigment först, i mina toppar, för att det ljusa i mina toppar var slingbehandlat innan. Men de röda pigmenten tvättas väl också ur?

• Lindis79

Det är det röda som kan bli svårast att bli av med, men nuu finns det "toningar" som inte gör håret mörkar utan de tonar ner gul/röda pigment. Eftersom du använt toning på salong och inte gjort de mer än 2 gånger tror jag det är lugnt. Jag misstänker att du inte vill bli superblondin.. Se bara til att du går till en utbildad frisör med gesäll brev.. Så tro inte jag det kkommer att bli några problem..

Fast mitt råd står fast.. Använd inpackning i mängder om du kan..

Det brukar jag rekomendera jag mina kunder och det har funkat när de kommer tillbaka och vill slinga håret..

Lycka till!!!

• Elin B

Tack Lindis79! Jag har tänkt klippa håret samtidigt som jag slingar det, så då kommer det röda att försvinna. Det är ju bra. Det var bara i topparna som de hade i röda pigment och jag ska klippa bort ca 5-10 cm i topparna.

Vad tror du om schampot som Tvillingmamma rekommenderar, "Matrix schampoo; Alternate Action?" Är det bra?

• _loovely_

Jag använder Matrix schampo alternate action, för jag vill också få bort gammal hårtoning, först så brukar jag tvätta håret med det shampot, som är ett djuprengörande schampo, sen tvättar jag det med Matrix silver shampo 2 gånger, man ska gnugga in det i håret länge, särskilt där man tycker det är mest rött eller gult, sen låter jag det sitta i en halvtimme, och efter det så gör jag en hårinpackning, jag brukar använda Kerastase hårinpackning för kraftigt hår, låter den sitta i en timme ungefär, ibland längre.
    Jag tycker att det funkar jätte bra att göra så här, för varje gång jag tvättar håret nu så kan jag se att den röda färgen mattas av mer och mer,
    Jag är naturligt mörkblond, men har en koppar brun toning i håret, som jag vill ska försvinna. Lycka till =)

• Meddelande borttaget
  • Lindis79

Det är bra att använda ett djuprengörande shampo oxå, men det är viktigt att man. Vårdar håret oxå, shampot rengör bara..

• Elin B

lofi,
    Jag ska gå till en frisör och göra slingor om ungefär en månad. Vill bara ha lite tips på hur jag får ur toningen snabbare.

Jag har inga planer på att mixtra med håret själv innan bröllopet, och riskera att det blir lysgult. Det har jag varit med om en gång för mycket.

• Elin B

Så Lindis79, jag borde kanske köpa Matrix schampot alltså... Eller vilket schampo tycker du att jag ska köpa?

• Lindis79

ElinB

Där tycker inte jag det spelar någon störr roll. Huvudskaen är att det är djuprengörande... Jag tycker inpackningen är viktigare. Obsrevera att det finns inpackningar för färgat hår, och det ska ju du undvika..

• Elin B

Lindis79,
    På inpackningsfronten då, någon särskild variant/märke som är extra bra?

• Lindis79

ElinB
    Redkens All soft, Heavy Cream är jätte bra. Men den är ganska dyr.. Eftersom du ska göra ganska många inpackningar skulle jag nog rekomendera dig att använda en lite billigare variant..Så du kan slösa lite..
    Kolla med din frisör, det brukar ju finnas lite olika prisklasser.. Köp inte i butik bara..

• Lion

Lindis79:

Har använt All Soft serien ett tag men tycker håret blir för tungt och fort fett. Har långt, tjockt hår som är slingblekt ett par gånger. Vill ju ändå ha mycket fukt så jag har tänkt byta till Clear Moisture istället. Har beställt schampot + Moist Ends. Några erfarenheter?
    Hur är inpackningen i den serien?, typ lika bra som All Soft har jag hört men att den inte tynger...?
    Tacksam för svar.

• Lina L

Min kompis satt i precis samma situation som dig! En mörkbrun toning i ett ljusblont hår. Hon gjorde så att hon köpte en inpackning (för normalt hår) och använde den varje kväll, lät den sitta i en halvtimma. Det var lite jobbigt men toningen gick ur supersnabbt!

• Lindis79

Lion

Clear Moisture är mindre tyngande på fint hår helt klart.. Jag använder den serien själv och tycker den är jätte bra.. All soft är egentligen till lite grövre hår.. Heavy cream är dock bra för att få ut toning ur håret eftersom den är så fet..

Svar på tråden Tips för att tvätta ur toning snabbare?