• Elin B

Tips för att tvätta ur toning snabbare?

Någon här som kan tipsa mig om bra sätt att få en brun toning att gå ur ett blont hår snabbare?

Jag ska försöka få bort så mycket toning som möjligt innan jag gör ljusa slingor vid valborg...

• Svar på tråden Tips för att tvätta ur toning snabbare?
  • Tvillingmamma

Matrix schampoo; Alternate Action.
    Finns hos frisörer!

• Lindis79

Använd massor med inpackning... Flera ggr i veckan om du kan... En riktigt fet sådan.. Den drar ut färgen och du bygger upp ditt hår för kommande slingor..

Hur ljus var du innan?? Hur många ggr har du tonat håret??

Jobbar som frisör så jag träffar många i din situation på jobbet..

• Elin B

Jag är mellanblond kan man säga, med ljusblonda slingor naturligt. Och jag har tonat håret 2 ggr med "deerbrown" ur serien "Colour Touch" från Wella. En gång på salong och en gång hemma efter det.

När jag tonade håret hos frisören första gången så hade hon i röda pigment först, i mina toppar, för att det ljusa i mina toppar var slingbehandlat innan. Men de röda pigmenten tvättas väl också ur?

• Lindis79

Det är det röda som kan bli svårast att bli av med, men nuu finns det "toningar" som inte gör håret mörkar utan de tonar ner gul/röda pigment. Eftersom du använt toning på salong och inte gjort de mer än 2 gånger tror jag det är lugnt. Jag misstänker att du inte vill bli superblondin.. Se bara til att du går till en utbildad frisör med gesäll brev.. Så tro inte jag det kkommer att bli några problem..

Fast mitt råd står fast.. Använd inpackning i mängder om du kan..

Det brukar jag rekomendera jag mina kunder och det har funkat när de kommer tillbaka och vill slinga håret..

Lycka till!!!

• Elin B

Tack Lindis79! Jag har tänkt klippa håret samtidigt som jag slingar det, så då kommer det röda att försvinna. Det är ju bra. Det var bara i topparna som de hade i röda pigment och jag ska klippa bort ca 5-10 cm i topparna.