• Bröllopstokiig

Tips på bröllopspsalmer

Vi gifter oss den 28 juli och jag skulle vilja få tips på några bra psalmer. Jag har varit inne på BI:s tips vad gäller bröllopspsalmer, men det var ingen som jag riktigt gillade. Hjälp mig så vi vet innan vi ska träffa prästen!

• Svar på tråden Tips på bröllopspsalmer
  • Bröllopstokiig

Jag har inte heller hittat någon riktigt bra bröllopspsalm, utan tror nog att vi istället väljer någon sommarpsalm. Vi funderar på Den blomstertid nu kommer eller En vänlig grönskas rika dräkt. Jag tycker att de är jättefina och passar för ett sommarbröllop!

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Ja, det lutar nog åt två sommarpsalmer, men inte "Den blomster tid nu kommer" för då börjar jag att gråta hejdlöst. Jag blir alltid så rörd när jag hör den.

Tack för tipset!

• Bröllopstokiig

Vi ska gifta oss i midsommar och har precis kommit överens om två psalmer.En vänlig grönskas rika dräkt och Guds kärlek är som stranden som jag bara älskar

• Bröllopstokiig

Hej Lis!
    Vilket nummer är det på "Guds kärlek är som stranden som jag bara älskar"? Finns det möjlighet att lyssna på den på någon sait? Jag tror inte att jag har hört den någon gång.

Tack så mycket för tipset.

• Bröllopstokiig

Vi ska ha tre psalmer: 200- I denna ljuva sommartid, 82- Gud se i nåd(en vigselpsalm) och 336- Jag vill ge dig o herre min lovsång.

Bra helg ni valt, vi gifter oss dan innan er.

Kram Linda

• Bröllopstokiig

Jag gillar heller inte vigselpsalmerna. Istället blir det "i denna ljuva sommartid" och "en vänlig grönskas rika dräkt".
    Sommrigt och fint!!!

• Bröllopstokiig

Det finns en jättetrevlig kantor/organist i Grythyttan som gjort en sida med vigeslpsalmerna med texter till dem och så kan man få lyssna på musiken i midi-format.

w1.151.telia.com/~u59103023/brollop.html

Själv har vi valt Vigselpsalm 411 och sen ska vi ha en eller två sommarpsalmer (200 - I denna ljuva sommartid och 201 - En vänlig grönskas rika dräkt).

Petra

• Bröllopstokiig

Vi har valt samma som Heléne. ;)

Den blomstertid passar ju inte riktigt om det är för sent på sommaren, den är ju mer en vårsång... Om man nu vill vara petig. =)

• Bröllopstokiig

Hej '!
    Vi ska ha En vänlig grönska och ev 411 sen har vi solist som sjunger 2 sånger.

• Bröllopstokiig

Vi har tyvärr ingen solist, så då kanse vi kan ta 3 psalmer istället, eller?

• Bröllopstokiig

Hej

Har någon hört talas om en låt som heter
    Bo Eves Psalm, det är en sommarsång, har letat efter text och melodi men hittar inte, har bara hört den på radion en gång och gillade den.

mvh anna

• Bröllopstokiig

I Psalmer i 90-tal ("fortsättningen" av psalmboken) finns det ett antal fina psalmer som passar till vigslar.
    Vi kommer att ha 411 ur vanliga psalmboken och nr 834a ur Psalmer i 90-tal.

" 834 a:
    1. Se, livet vill blomma i skaparens hand som lustgårdens örter och träd, då hjärtan är tända hos kvinna och man att älska och glädja varandra.

2. Vi lyfter till Herren vårt tack och vår bön för gåvan han ger i vår vård.
    Låt växa och mogna, om lust byts till nöd, den kärlek som bundit oss samman.

3. så stärk oss att bära den vardag vi får
    i kärlek som ej söker sitt.
    Bevara ett ljus och en fröjd hos oss två
    från livet vid skapelsens källa.
    "

• Bröllopstokiig

Guds kärlek är... har nummer 289.

• Bröllopstokiig

Linda!
    Har du noterna till "Jag vill ge dig o Herre min lovsång?? Har sökt dem länge! Vi skall också ha den till bröllopet.

• Bröllopstokiig

Är det någon som vet var man hittar noterna till sången "Nu vaknar livet"?

Svar på tråden Tips på bröllopspsalmer