• Donna Maria

Hur tacka ja till inbjudan

Jag har fått en bröllopsinbjudan jag vill tacka ja till. Någon som vet hur ett sådant svar bör se ut?

• Svar på tråden Hur tacka ja till inbjudan
  • NY-lover

Ring personen i fråga och säg att du tackar ja och gärna kommer!

• mammacatta

på samma sätt som inbjudan kom; om d inte står tex ett tel nr; ring hit eller dit.

• Ettolrach

Skriftligt svar är alltid trevligt, men inte nödvändigt.

Anars ringer du telefonnummer som finns i inbjudan och tackar ja.

Ha det så trevligt!

• Donna Maria

Tack för svaren! Har ni några förslag på hur man tackar skriftligt?

• mammacatta

vykort från din "håla" är alltid trevligt... :D annars går vadsomhelst bra - flyttkort, vitt ark, tackkort från Butiken, julkort, påskkort; u name it.

• Titrania

"Hej jag heter xxx och fick en inbjudan till _________ den __/__ och kommer gärna!"

Eller nåt.

• Wih

OBS! Nog för att man ska svara skriftligt på skriftlig inbjudan - MEN - om avsändarna angett tex telnr eller mailadress är det direkt oartigt att svara brevledes! ;)

• Lady L

Skicka alltid skriftligt svar, savida inget annat ar specificerat pa inbjudan. Det ar det mest artiga och klara svar man kan ge. Skulle aldrig fa for mig att bara ringa, det tycker jag ar hojden av lathet.

• Emilia

Man svarar på samma sätt som man blivit inbjuden... och ju artigare man vill vara desto viktigare hur man svarar.

Inbjudan per brev besvaras med brev.
    Inbjudan per telefon besvaras per telefon eller brev. Osv.
    Vissa ber specifikt om svar per mail/telefon eller så... men det är mycket artigt att alltid att ändå skriva ett brev som svar.

//Emilia

• Norrbottensbrud

Oj, vi har skickat ut våra inbjudningar där vi skrivit osa datum samt vår adress och våra telefonnummer. Tog för givet att folk ringer. Skulle aldrig förvänta mig att de ska skriva sitt svar. Hoppas att våra gäster förstår det...

• lundabrud

Kära nån ... varför måste det plötsligt, i vår ganska informella vardagsliv, bli så förfärligt formellt när det gäller bröllop? Jag skulle aldrig tycka att någon var lat om den inte svarade via post. Varför är det så viktigt att få skriftliga svar?

Ja ja jag bryr mig inte egentligen men kunde inte hålla fingrarna från tangentbordet...

• Wih

Neeej det är faktiskt inte artigt att svara via snigelpost om inbjudarna bett att få svar via mail eller telefon. Det innebär extra arbete för inbjudaren, enligt den alltid lika kitschiga Ribbing...

Svar på tråden Hur tacka ja till inbjudan