• csilla

24h sen livet rasade...

24 timmar
    sedan livet såsom jag kände det upphörde att existera. Är en kille på 26 år som igår fick det klart för mig att allt är borta. Min sambo sen 3,5 år kom för 5 dagar sen hem från en 3 månaders arbetsvistelse i Indien. Svårt att förklara men jag trodde det skulle bli VI, har alltid älskat henne och vi har haft det mest underbara förhållandet, inget spel bara kärlek.

Hon har alltid velat jobba utomlands och jag har alltid stöttat henne eftersom jag själv gjort det i 7 mån tid innan henne. Allt var bra när hon åkte, vi har hörts på en knacklig telefonlinje minst 1 gång i veckan och har mejlat en del.

Hon kom hem i måndags, var oerhört kall och annorlunda, men som en bra sambo med egna erfarenheter vill jag ge henne tid att landa in i livet här hemma, ställer inga som helst krav och försöker bara hjälpa henne med allt för att underlätta hennes hemkomst. Efter 4 dagar utav lite sömn och lite mat klarar jag det inte längre. Hon har varit totalt kall och avvisande inte ens hålla handen, har rymt iväg och träffat kompisar så fort vi har fått en möjlighet att träffas. Ville inte lägga någon press på henne utan pratar lite 2 dan om hur det står till mellan oss, hon skyller på att hon är ovan med kroppskontakt och att hon bara behöver lite tid så ordnar det nog sig. Efter 4 dagar av total depression (som jag mörkat för henne)klarar jag det inte längre utan måste konfrontera henne. Det hela slutar med att hon förklarar att hon har genom sin resa fått tänka efter och känner inte samma sak för mig längre och förstår inte mig när jag bryter ihop totalt av chocken. Hon har spelat med under hela tiden medans hon själv har vant sig av med mig, samtidigt som jag samlat ihop oerhörda mängder kärlek och längtan som jag nu bara måste svälja.

Min mor gick bort i cancer för ett år sen vilket omkullkastade min värld totalt, men min sambo stod vid min sida under hela tiden och drog upp mig, mor var sjuk men det var ändå en stor chock. Men inte lika stor som den här, hade inga som helst aningar, försöker tänka tillbaka men kan inte komma på ett enda tecken som hon visat. Allt var bra, har alldrig älskat eller längtat så mycket efter någon hela mitt liv och så denna bomb som släpps av total likgiltighet och känslokallnad.

Kunde alldrig tro detta om henne, känner inte igen henne. Går som i någon dvala. Hon har hur som helst flyttat ut imorse till en kompis medans jag bor hos min pappa. Vi har bestämt att vi inte bör träffas på ett tag och att vi efter vårt samtal inte bör höras på några veckor. Bland det sista hon sa var att jag inte borde räkna med att hon någonsin kommer att flytta in igen.

Känns som jag dött, har varit med om samma sak förut efter 2 år dock inte med sambo, så jag vet precis vad som väntar plus en hel del till. Känner just nu ingen ilska, är bara så fruktansvärt ledsen, äter eller sover inte, kan inte åka till lägenheten, kan inte vara själv, vet inte hur jag ska klara jobber på tisdag. Och så alla tankar som följer med, varför gör hon så här mot mig, jag älskar henne så fruktansvärt mycket (tårarna bara sprutar). Just nu vill jag inget mer än att vi ska hitta varandra igen, men vet att jag måste vara själv, har förklarat allt detta för henne.

Det gör så vansinnigt ont!!

Alla svar lättar min smärta!

• Svar på tråden 24h sen livet rasade...
  • halstabletten

Vet inte vad jag kan säga förutom att jag lider med dig. Vet precis hur det känns att få sitt hjärta krossat när den man älskar står likgiltig inför en.

Jag tränade som ett tok, åt inte heller typ någonting på några veckor...trodde att jag skulle dö i drygt ett halvår och inom 8 månader hittade jag mitt livs stora kärlek.

Det går inte att utplåna smärtan...det är bättre att låta det göra ont.

Om hon är så kall mot dig förtjänar du bättre.

• Ananas

Kan tänka mig att det känns som om himlen har rasat ner över dig nu! Och du måste få känna så!!!
    Det som är viktigt just nu är att du försöker ta hand om dig själv, försöker peta i dig lite mat och få sova lite. Då tänker man mycket mer vettiga tankar också. Har du någon vän eller familj som du kan vara hos och som kan stötta dig?

Jag tror att du kan komma upp ur det känslomässigt svarta hål du befinner dig i, men du kanske behöver hjälp att komma upp. Någon du kan prata med eller kanske via kyrkan?

• Tean

Jag känner så med dig. Jag förstår att du är oändligt ledsen och att det känns som att livet rasar. Vilket det ju gör när någon man älskar lämnar en...
    Det kommer att bli bättre. Inte just nu, men det kommer att kännas lättare om en tid. Försök att ta en minut i taget.
    Sätt dig ner och tänk igenom vad du vill fråga henne, vad du vill säga henne, vad du vill ha svar på. Det är din rätt att få veta, det måste hon ge dig tid att få reda på.
    Glöm sedan inte din egen stolthet: ta vara på dig själv och gör saker som är bra för dig, träffa vänner du litar på och ägna dig åt dem när ni är tillsammans -försök att vila från allt detta ledsamma som upptar dig och vårda vänrelationen när du träffar dina vänner.

Det kommer att ta tid att gå igenom sorgen, men det kommer en dag när du efter några timmar kommer på att det första du tänkte på den morgonen _inte_var henne!

• Nils

Tråkigt att vara den som älskar mest...
    Det enda som hjälper dig nu är att ta hand om dig själv. Ju mer du bryr dig om dig själv,ju fortare kommer du på fötter!
    Äter du inte och sover som du ska så mår du bara ännu sämre! Gör inte så mot dig själv. Ut och promenera i vårvädret,ta en restresa med en polare! gör sånt som du har lust till och som faller dig in!
    Men sitt inte inne och deppa,det är hon inte värd! Visst man kan inte bara glömma år av kärlek... Men det viktiga är att du "ser " till dig själv. Jag lovar att redan om ett par veckor kommer du att må mycket bättre. Kram & lycka till.
    Ps detta är inte slutet Det är början på ditt liv!
    Ödet vill något annat med ditt liv. Vänta ska du få se vad det är...

• Meddelande borttaget
  • Texas

Skickar också en stor tröstkram. Nästan precis samma sak hände en kompis till mig. Det tar tid att komma över sånt här.

Carro3: Hur kan du veta så säkert att hon kommer tillbaka. Du vet väl inget om henne.

• LisaML

Jag har varit i samma sits som din flickvän. För några år sedan var jag iväg ett halvår, min sambo och jag pratade ofta och mailade. Allt var bra. Men sen när jag kom hem trodde jag att jag skulle bli tokig! Han bara var överallt. Det kändes som om jag skulle kvävas och vårt gemensamma hem kändes bara som att det var hans. Vi hade det jättejobbigt under flera månader, grälade aldrig över det men jag var helt kall. Jag hade inget att ge, jag kände som att jag bara höll på att kvävas av att vara hemma i lilla tråkiga Småstad igen. Hursomhelst, min sambo och jag härdade ut och nu, tre år efter vår lilla kris ska vi gifta oss.

Kanske finns chansen att hon kommer tillbaka när hon fått lite distans till Indien.

• Meddelande borttaget
  • csilla

Har gått lite bättre idag, sov faktiskt 4 timmar inatt, ätit lite mer och har ikväll när jag samlat lite styrka börja bli förbannad. Jobbet, inget vidare,gick och pratade med en personalkonsulent på förmiddagen så eftermiddagen gick väl ok, lite rädd för att sitta stilla.

Tack för alla svar!

• Meddelande borttaget
  • Adfri

När min pojkvän gjorde slut så kändes det som om jag var helt vilse, jag visste ingenting. Men det som hjälpte mig var att ta lite av smärtan i taget även om det går fortare om man tar tag i allt på en gång, men det orkade inte jag. Jag sysselsatte mig med allt annat tänkbart; jag sportade, gick ut med kompisar, gick på långpromenader. Jag vet hur det känns och du verkar vara en riktigt fin kille. Låt henne inte få dig att tro något annat! Du har gjort allt du kunnat, du har försökt prata med henne. Gå vidare med ditt liv, du kommer att göra en anna tjej riktigt lycklig en dag!

• Vibs

Har nyligen (1½ vecka sen) gått igenom att bli lämnad också så jag vet hur det känns.. Stor kram!

• Gable

Ursäkta TS om jag lånar din tråd en liten, liten stund...

Carro3 - hur gick det med din holländare??

Sisådär det gick ju snabbt, eller hur? Tack TS för lånet!

• Meddelande borttaget
  • Zandrisen

Att bli lämnad är fruktansvärt. Kan inte annat än att sända dig en kram, och önska att du snart blir lyckligare. Alla klyschor skall jag bespara dig.

• hellokitty

Jag har också varit i liknande situation som din fd sambo. Jag skulle åka och hälsa på min dåvarande pojkvän som studerade utomlands. Vi hade det jättebra innan han åkte och talade väldigt mycket om framtiden. Men när vi sedan sågs blev det bara konstigt och efter den långa tiden ifrån varandra insåg jag att jag faktiskt att inte hade saknat honom så mycket som jag trodde att jag hade gjort. Vi bröt upp men fortsatte prata som vänner då han var helt förstörd och jag var den enda han kunde prata om sina känslor med. Jag tycker väl kanske att du ska försöka prata med henne om du inte redan har gjort det, man vill ju på något sätt ändå få ett bra avslut. Ett sådant här avslut är ju faktist värre än att göra slut pga otrohet för då har man iaf en "vettig" förklaring.

• Knoll och tott

Stor KRAM till csilla!

Svar på tråden 24h sen livet rasade...