• Jessi26

Svartsjuk...

Hejsan...har ett problem som jag skulle behöva bolla lite.

Jag är lyckligt förlovad med en kille som jag har vart tillsammans med i drygt fem år. Vi har det bra tycker jag i det allra flesta fall, men nu till problemet... Han har en bra mycket starkare sexdrift är vad jag har, eller rättare sagt har väl jag lagt till mig sambo-ovanan att inte alltid vara sugen...
    Vi har sex ca. 3-4 ggr /veckan, men han skulle vilja ha det minst en gång per dag om han fick. Han har aldrig vart otrogen.
    Men...jag kollade hans mail och hittade något som jag blev alldeles kall av... Han har anmält sig på en typ kontaktförmedling där det handlar om sexuella kontakter med andra!!! Där har han i sitt personliga meddelande skrivit att han har ett ordnat förhållande och att han är intresserad av enbart sex...med andra!!!

Vad ska jag göra? Kan jag konfrontera honom på något sätt? Jag vill ju inte berätta att jag kollat hans mail, men jag måste få reda på vad han håller på med???

Tacksam för lite råd och tips, det gnager i huvet på mig idag, kan jag lova

• Svar på tråden Svartsjuk...
  • K.C

stackare! jag känner verkligen med dig. självklart ska du konfrontera honom! det där är verkligen inte okej! om du inte hittar nån annan lösning så får du väl "erkänna" att du kollat, då. det du gjort är ju ändå mycket mindre än det han gör. stå på dig!

f.ö är jag så urtrött på det att killar ska ha sån stark sexdrift, de är väl ändå fortfarande människor? det finns ju tjejer med starkare drift än män. man måste ju ändå liksom leva lite civiliserat och inte sprinag runt och råsåra folk i ens närhet. jösses då.

• Jessi26

Hej K.C... Jag vet ju så väl att det inte är okej det han gör, och det är ju det som gör mig så förtvivlad...
    Jag bara måste ta det med honom, men jag antar att han slår bakut om jag berättar att jag vart inne och läst hans mail, och det slutar med att han tycker att jag är för kontrollerande. Jag måste komma på ett sätt att säga detta utan att han får reda på det, hur nu det ska gå :(

Jag blir helt galen alltså! Menar han att han skulle gå med på att dejta nån via nätet för att bara ha sex...samtidigt som han älskar mig?! För jag vet att han älskar mig. Han försöker med mig hela tiden, och många gånger får ju jag säga ifrån för att jag inte är sugen.

Hur ska jag göra...

• K.C

men vet du... jag tycker att ditt "brott" är oskyldigt. antagligen har du känt att nåt varit fel och därför tittat i hans mail? jag menar inte att det är ok att rota genom andras saker, men ibland så är det ju så att man känner saker på sig. ibland finns känslan kvar även om man konkronterat och frågat ochd et visar sig att man har rätt. jag anser i alla fall att man måste ha rätt att skydda sig. om han använder ditt snokande som ursäkt att slippa diskutera hans små annonsäventyr så tycker jag han är mer än lovligt dum i huvudet. spola honom om han inte är mer vuxen och ansvarstagande. men du måste prata med honom. säg att du gjort en sak som du inte är stolt över men som i sammanhanget känns rätt oviktigt med tanke på vad du hittade...

• Man 35

Du ska självklart konfrontera honom. Att du har läst hans mail är ju verkligen ingenting jämfört med att han är ute och fiskar efter tillfälliga sexuella kontakter.

Jag har faktiskt lite svårt att förstå att du oroar dig över att han ska "slå bakut" och tycka att att du är för kontrollerande. Det är ju inte du som varit ute och nosat efter att ha sex med andra, det är ju han sått tvivel hos dig genom sitt agerande och nog måste han väl förstå att du blir sårad och misstänksam?

Om han *inte* fattar det.....ja då förstår jag inte riktigt varför du vill vara tillsammans med honom.

• Jessi26

Saken är den... att jag är svartsjuk och kontrollerande för övrigt. Jag går till och med en gång i veckan hos en terapeut för att komma underfund med varför jag är så svartsjuk, eftersom hitills har jag aldrig haft någon orsak. Jag var svartsjuk i mitt förra förhållande oxå, utan att har blivit bedragen någon endaste gång.

Nu helt plötsligt har jag en orsak!
    Han har aldrig gjort något alls tidigare, och jag undrar vad detta betyder egentligen?
    Hur ska jag få fram att jag kollat hans mail?

Jag vet att han gärna skulle ha mer sex, det har vi pratat om, att hans lust inte har avtagit ett dugg, att han vill ha mig lika mycket som för fem år sen när vi var nykära... Men kan driften verkligen bli så stor att man äventyrar sitt förhållande genom att söka tillfällig kontakt enbart för sex?

• K.C

men du... då gör du ju nåt åt det! vilket är skitbra!

men jag var ihop med en kille förut då jag var likadan. Trodde verkligen det var nåt allvarligt fel på mig. men nu är jag hur trygg som helst. kanske är det han som föder din osäkra sida?

• Jessi26

Ja, jag vet. Det känns bra att man gör något åt det. Grejen är det att vi hade kommit ganska långt... Men nu känns det som att jag är på ruta 1 igen :(

Däremot tror jag inte att det är han som föder denna sidan av mig, eftersom jag hade liknande problem i mitt tidigare förhållande...

Men då kanske du förstår hur känsligt det känns att ta upp att jag faktiskt kollat hans mail. Det håller liksom inte att säga att jag misstänkt något...

Känns som att den här dagen kommer att bli låååång innan jag får ta itu med det...

• K.C

men du... DU är ju inte på ruta 1 - NI är. och att det var du som kollade - du hittade ju nåt också! Man ska inte underskatta intuitionen... stå på dig nu, tjejen! det här är inte DITT fel.

• Jessi26

Näe, visst är det inte mitt fel! Och du har helt rätt...jag hittade ju något! Men vad hittade jag? Jag har loggat in på hans användarnamn t.o.m. på den sajten, och han verkar bara ha anmält sig hitills...Han har inte lagt till några kontakter eller så ännu, men det hjälper ju inte mig.

Jag ska ta det med honom så fort jag kommer hem ikväll, jag gruvar mig bara fortfarande hur jag ska erkänna att jag läst hans mail utan att han blir toksur...

• Fea

Jag skulle nog ha väntat och pratat med terapeuten först.

Svar på tråden Svartsjuk...