Festlokal i Lund med omnejd?
Vi planerar bröllop nästa sommar och jag undrar om någon känner till bra festlokaler i eller utanför Lund? Hur många personer som ryms, pris, erfarenheter m.m.?
Vi planerar bröllop nästa sommar och jag undrar om någon känner till bra festlokaler i eller utanför Lund? Hur många personer som ryms, pris, erfarenheter m.m.?
Hej Annapanna här är en till Anna men vi har snart vår dag "överstökad"! Om du söker efter tex Lund bland inläggen har jag skrivit (och frågat) en massa om både vår festlokal och andra alternativ. Vi ska vara på Axelgård i Vallkärra och hoppas det ska bli bra.
Har du fler frågor som inte blir besvarade i de tidigare inläggen så hjälper jag gärna till igen!
Lycka till!
Hej Anna!
Jag har kollat på de gamla inläggen men vet inte om jag får någon bra överblick. Vi behöver en lokal som tar 100 personer och där vi inte behöver köpa maten på plats (utan kan ha catering och egen dryck). Axelgård är jättetrevligt, men vi har nära vänner som precis gift sig där, så det känns liksom inte helt rätt. Ska ni gifta er 1/6? I vilken kyrka? Vilka lokaler kollade ni på innan ni bestämde er? (oj tusen frågor)
Kolla AF-borgen i Lund (Akademiska Föreningen).
/Charlie
Hej annapanna!!
sänder dej ett bra tips på en fin lokal lite utan för Lund.
Det är en gård som ligger på vägen mot Odarslöv.
Så gå in på deras hemsida och se om det är något för er!!
www.logenilund.nu
Ett tips till!
ska du köpa brudkläning så åk till atelje MB i Hässleholm, www.ateljemb.se
kram
frida
Hej igen!
Tack för tipsen! Vet ni vad det kostar att hyra lokalerna? Kan man fixa egen catering och dryck och hur länge får man festa på kvällen?
AF-Borgen har en hemsida www.afborgen.se, där du kan läsa deras priser (de beror på hur många av salarna ni vill ha). Man måste ta mat från Tegnérs matsalar om man ska ha festen. Vet inte hur det fungerar med dryck, men de gånger jag har varit på fest på AF-Borgen har det aldrig varit dyrt så jag tror att det går att fixa själv. Man kan festa hela natten (i alla fall fram tills kl. 0800 på morgonen).
Hej!
Frida, har ni själv haft er fest på Logen i Lund? vad tyckte du? Störde det att de som har det bor intill? Fanns det parkeringsplatser för bilar eller fixade ni skjuts till era gäster?
/anna :)
Hej Anna!!
På Logen fannas de gott om plats gästernas bilar.
Men vi gäster hade själv fixat skjuts till och från kyrkan och sedan tog taxi hem på natten.
Och man stör inte alls dom som bor där.
Har ni fler frågor ta då kontakt med Logen.
så lycka till!!
frida
Hej Annapanna!!
hur gick de med att hitta en festlokal i Lund?
Jag är bara lite nyficken.
Jag hoppas att ni har hittat någon lokal som
som ni är nöjda med.
Glad sommar!!
Frida
Hej Frida!
Jag tror att vi bestämt oss för Axelgård. Min pojkvän tyckte att Logen ligger för nära motorvägen.
glad sommar själv!
Anna
Hej!
Vi har hyrt AF borge, Stora salen som tar över 200 sittande gäster. Priset ligger runt 10000 kronor. OCh maten beställs från Tegners Matsal..Men det är dyrt...Men otroligt fint...
Min bröllopsfest kommer vara på AF-Borgen i Lund. De har som sagt flera salar, vi kommer vara i Källarsalen som rymmer dukat bord för 170 personer. Vi har "bara" bjudit 90 personer, vilket gör att vi slipper flytta undan borden för dansgolvet. Utanför är en stor hall med bardiskar där vi tänker servera fördrinken. Lokalen kostar 43:-/person, men minst 3000:-. Jag tycker inte att det är så farligt för de fina lokalerna. Maten måste man ta från Tegnérs som är ganska dyra. Vi hade från början tänkt oss att hyra bara lokal och sen ha catering, men när vi inte fick tag på vad vi ville så blev det AF iallafall. Det finns många fördelar, man slipper fixa serveringspersonal, bord, stolar, linne, porslin, m.m. på annat sätt och på AF får man ta med drickan själv om man vill. På det räknar vi med att spara en del jämfört med andra restauranger. Största fördelen för oss är att det ligger 100 m från Bosebo kyrka där vi ska gifta oss (inne på Kulturen), så vi slipper transport. Dessutom är det ju mitt i sta´n men ändå ett lugnt område med gamla hus och mysigt.
Vi känner oss helnöjda, så jag hoppas att förväntningarna uppfylls. Maten blir dyrare än vi räknat med från början, men vi pressar priser i övrigt.
Andra tips i centrala Lund:
Stadsparkscaféet: Mysig miljö i parken även om det är centralt, låga priser på maten (det var bokat på vår bröllopsdag tyvärr)
Siriusordens Restaurang- kan eventuellt ha catering där
Estniska föreningen- lokal (utan mat) vid clemesntorget
Hej AnnaPanna
Kolla in Alnarpskrogen som ligger i fantastiskt vackra Alnarpsparken. Vi ska ha vår fest där och de har mycket överkommliga priser. Spriten tar du med själv. Vi kommer att vara runt 90 pers och då skulle det kosta totalt runt 27000-30000. Överkomligt för 3-rätters, vickning på natten, serveringspersonal, dukning och städning. Vi får dessutom festa till 2.30 på natten. Vi giter oss ute i parken i september. Lycka till med sökandet.
Hej Annapanna!
Prov att kontakta Odd Fellow logen i Lund.
Ligger precis vid järnvägsstationen och han som har hand om cateringen är bra/trevlig och billig!
När vi hade en fest där fick vi hålla på till 02.00 och man ordnar själv tårta,dricka etc.
Monica
Kajsa, kul att höra om era planer! Vi ska nämligen också gifta oss i Bosebo och ha festen på AF, dock lilla Salen. Vi blir ca 80 pers och ska bl a ha spelemän som ska leda oss som ett brudfälje från Kulturen till AF (eller förhoppningsvis fontänen för fördrink om det är fint väder). Kyrkan är väldigt obekväm, men det får gå ändå, den är verkligen gullig! Vi är också mycket nöjda med AF och Tegnér. Maten smakar toppen och de är kunniga och har haft massor av fester och bröllop. När gifter ni er? För oss är det 27/7 som är den stora dagen.
//Dockan
Hej på er alla!
Sänder er ett tips på en festlokal i S.sandby utanför Lund.
S.sandbys idrottsförening har en Festlokal där får de plats 150 pers.
Men jag har aldrig varit där själv, så har ni frågor får ni ringa till dom 046-588 20
S.sandbys idrottsförening ligger på Hällestrands v.
Kram
Frida