Viktminskning utan kurer / specialdieter
Hej
Ska som så många andra här försöka tappa några kilon, närmare bestämt minst 6 (gärna 8) till midsommar.
Skulle vilja veta era bästa tips när ni vill hålla igen lite. Matideer, recept, motivationshöjare, belöningssystem etc.
Jag har läst i många andra trådar, men där är det mycket diskussioner om olika dieter, pulverkurer etc och jag tänkte mig mer i formen av att äta ganska vardagsnära men lite nyttigare, träna nåt pass mer i veckan än i dag osv.
Mina grundtankar är att:
Jag ska slopa det där onödiga såsom chips (snyft) och godis, men unna mig popcorn en gång per vecka.
Äta 'vad som helst' en dag per vecka utan att för den sakens skull ägna mig åt frosseri eller att äta tex vispgrädde bara för att det är just den dagen.
Äta en ok men smal lunch (tur att sushi är så gott).
Äta gröt el fruktsallad etc till middag några dagar i veckan.
Boka in två träningspass i veckan i kalendern och vara stenhård på att hålla dem och vara väldigt glad över eventuella bonuspass som hinns med.
Börja cykla till jobbet några dagar i veckan när vägarna är bara.
Som måttstock har jag ett par byxor som en gång i tiden satt snyggt och när de gör det igen borde man vara i mål.
Som små sporrar har jag bestämt att vid passerade milstolpar (i kilo räknat) ska jag belönas med besök på Centralbadet, nåt onödigt från Face samt när jag är i mål ett par nya jeans eller nåt.
Puh! Men det känns ganska bra att ha författat en liten handlingsplan.
/Mia