• Bröllopstokiig

    mailflörtar han?

    Jaha, jag kör den "vanliga" mailvisan igen då...Jag är ju inte den enda som drabbats, har jag sett...
    Det började med att jag kollade ett nytt sms han fick, ja, helt öppet, något vi brukar göra ibland för att vi litar på varandra och inte har några hemligheter, trodde jag.
    Det var från min sambos kompis som undrade om han fixat en grej, vill inte gå in på vad, men det var en tjänst.
    Jag tyckte att det var konstigt att min sambo inte pratat om det med mig, han brukar göra det, och tog upp det direkt. Då började han flacka med blicken och mumla fram något om att en kollega skulle fixa osv...
    Jag sa inget mer om det men började sedan fundera över varför han betett sig så konstigt.
    Konfronterar honom när han kommer hem från jobbet och tvingar honom att berätta.
    Då har han via internmailen blivit kontaktad av en tjej i en annan landsända. De jobbar inom samma företag men har inte direkt med varandra att göra utan bara i undantagsfall. De hade pratat i telefon en gång och hon gillade uppenbarligen vad hon hörde och mailade.
    Därefter har de börjat maila (helt privat) rätt intensivt och hon har tänt till ordentligt på min sambo, via mailen, de har aldrig träffats.
    Min sambo säger att hon vet om min existens.
    Jag har fått reda på att han berättat saker för henne som är jätteprivata, saker som hänt mig tidigare i livet. Ändå säger han till mig att han hållt distansen hela tiden...
    Hon bryr sig uppenbarligen inte om att jag finns till utan fortsätter att limma och min sambo har bara trallat med samtidigt som han noggrant dolt det för mig. Han har nu dessutom "fixat" en massa saker via henne till några av sina kompisar.
    Hon har bett om hans mobilnummer, talat om hur hon ser ut osv... Men han har vägrat att lämna ut sitt mobilnummer (av förklarliga skäl).
    Han vill inte visa mig deras mail. Vet inte heller om jag vill se dem.
    Jag har nu krävt att han ska avsluta detta och han har lovat och säger att han håller på, att jag inte ska oroa mig och släppa detta.
    Men varje gång han åker till jobbet gör det ont. För vad kan jag göra? Har ingen koll på vad han har för sig på jobbet. Tänker på om jag inte haft min magkänsla, då hade han fortsatt...
    Han mailar med andra kvinnliga kolleger men det är på ett annat sätt och det bryr jag mig inte om.
    Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden mailflörtar han?
  • Meddelande borttaget
  • hybris

    *suckar* mitt ex, säger du carro3... Ja, jag hoppas att det inte ska behöva gå så långt, att jag kan lita på att han avslutar det här, vad det nu är... Jag var lite rädd att jag överreagerat. Men det har jag kanske inte...

  • Cast

    Men du, hur kunde hon skicka sms till honom om han inte givit henne sitt mobilnr?? Konstigt.......

  • hybris

    Äsch, det blir rörigt när man ska göra en lång historia kort... Det var min sambos kompis som sms:ade och undrade om min sambo fixat en sak. Jag tyckte det var konstigt att han inte berättat om "fixandet" för mig. Det var då det kom fram. Har för övrigt ältat detta med sambon så vi nästan kräks. Men jag tror det varit bra. Känns som att vi löst det, den här gången...

Svar på tråden mailflörtar han?