• wera

oups

Tog på mig ett par gamla byxor och insåg att jag blivit rund om magen. Till och med min lilla tjej sa "mamma vilken mage du har". Tyvärr är det inte bara magen utan hela jag som har blivit lite smårund.

Jag brukar aldrig bry mig om vikt, längd, muskelmassa, kalorier etc. Tvärtom, jag har alltid varit normalviktig och ätit det jag känt för. Men nu inser jag att jag har lagt på mig några kilo i smyg, tyvärr börjar det synas också.

Har bestämt mig för att träna bort fettet och dallret på magen. Men även dra ned på onyttig mat (sitter just nu och äter upp påskchokladen som blivit över i helgen).
    Jag skall dessutom köpa en våg. Jag äger ingen våg, är väl enda kvinnan i världen som inte äger en våg, men så har jag också blivit rund om magen och höfterna. Till och med min kära sambo har lagt märke till min viktuppgången, men han tycker jag är fin ändå (ett typiskt diplomatiskt svar från en man!)

Har satt sensomaren som mitt slutdatum då bröllop stundar.

Tack för att ni tog er tid att läsa mitt inlägg. Ibland måste man få lov att skriva av sig.

Svar på tråden oups