• Vänersborgs Pia

Väldigt svårt....

Jag har väldigt svårt att lita på min pojkvän.
    Vi har ändå varit tillsammans i snart 1.4 år...
    Därav han har gjort lumpen i 1.3 år... Det har varit jobbigt.
    Bara kunnat höras på telefon och träffats på helgerna.

Men jag kan inte lita på honom jag känner mig som en efterhängsen sambo :(
    Jag går runt och tror att han träffar folk i smyg eller liknande...

Han har inte gjort nått, vad jag vet...
    Men vissa har kan dölja sånt bra.
    Han säger att han aldrig skulle kunna vara otrogen i smyg, han var det en gång mot en annan flickvän han hade men mådde otroligt dåligt och det tog slut.

Sen har han ljugit för mig ibland med, inga jättesaker men med tanke på att att har vetat att jag har varit så osäker och ändå ljugit så känns det inte bra. Han vet ju hur jag funkar.

En gång var hans ex här och hälsade på, de va typ bästa kompisar enligt honom så var hon hans lillasyster, eller ja de hade väldigt bra kontakt.
    Hon skulle bo där över helgen...
    Det hela började med att vi skulle välja en film ingen av oss visste vilken så först skulle han böra mnig till hyllan med filmer men jag ville inte så han lät bli, det var samma för henne hon ville inte heller men henne bärde han fram.
    Sen var jag på toaletten eller nått liknande, när jag kom tillbaka satt han ocg flätade hennes hår vilken han i övrigt aldrig hade gjort på mig.
    När dem skulle röka satt dem i varandras knä...
    Men sen på kvällen blev jag riktigt trött, jag sa att jag skulle gå o lägga mig o han sa att han kommer snart, jag blev förvånad för ALLTID annars när jag har velat lägga mig så hade han kommit direkt o lagt sig brevid mig.
    Men jag hittade han dagen efter i soffan sovandes brevid soffan där hon sov.
    Jag blev jätteförvånad... Och arg, men visade inget så sätt men han fick gott veta det senare.
    Sen fick jag också reda på att när de hade stått på balkongen och rökt så hade han gett henne en puss på pannan...
    Kanske ska nämna att han åkte ca 15-20 mil för att hämta henne med.

Beteer sig sin pojkvän så mot ett ex?
    Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv betee mig så.
    Dock har han ingen kontakt med henne längre överhuvudtaget, men nu när han slutar lumpen om 1 vecka är jag gott orolig över om han ska ta upp kontakten igen.

Sen litar jag väl inte på dessa pojkar alls efter alla andra konstiga förhållanden man har haft. Ingen har varit otrogen mot mig MEN dem har ljugit, killen innan som jag var tillsammans hade stora spelproblem och ljög dagligen.

Varför är det så svårt att lita på någon?
    Jag vill ju lita på honom men varför kan jag inte det?
    Han vill förlova sig med mig och allt möjligt, jag vill det med men jag känner också en viss tvekan...

• Svar på tråden Väldigt svårt....
  • Gable

Nej, jag hade aldrig accepterat att ett ex sov över oavsett hur goda vänner de är.

Hur beter han sig mot andra kompisar? Är det på liknande sätt så är det för honom ett naturligt beteende och därigenom ingenting att oroa sig för. Om det är bara mot henne som han gör så här så tycker jag att det verkar som om han inte har släppt henne helt. I såna fall beter han och även hon sig väldigt respektlöst mot dig. jag skulle ta en diskussion med honom och ändrar han sig inte... Well, då är det bara goodbye!

• K.C

det där låter ju minst sagt mysko. det behöver inte betyda att han bedrar dig eller vill bedra dig, men han har ju rätt dålig respekt för dig. prata med honom, det måste du! jag skulle aldrig gå med på ett sånt beteende.

• Vänersborgs Pia

nej jag har inte sett han vara så mot andra...
    Förrutom ett annat ex, vi hade fest, jag skulle komma lite senare.
    När jag kom fram öppnade jag bara dörren och han flög upp från platsen brevid det andra exet...

Ska prata med han... Jag gillar dt iaf inte, som sagt så har han inte kontakt med henne längre men även om dem är bästa kompisar så tycker jag inte man gör så...

• SYL

Vad knepigt. jag har sjalv jattenara kontakt med ett av mina ex, han ar en av mina basta vanner och det ar inget konstigt att krama honom el sitta i knat, det gor jag med alla mina vanner. min nuvarande har fatt klart for sig fran borjan hur det ligger till och hur nara jag o exet star varandra och han accepterar det (o hade han inte gjort det hade jag inte varit ihop med honom). Min pojkvan kan lita pa att skulle jag vilja gora ngt m exet sa hade jag inte varit ihop m honom, svarare an sa ar det inte. Det finns ju en anledning till att det tog slut. Na, jag tycker att du ska lita pa vad din kille sager, om du ar osaker, fraga honom rakt ut och sa far du godta det svar du far.

Svar på tråden Väldigt svårt....