• MMT

Börjar med nutrilett imorgon...

Ja, nu har då vågen sagt sitt.. jag har gått upp 10 kg. sedan jul..

Jag vet att nutrilett inte är den mest långsiktiga metoden men som "gammal" viktväktare går inte det tillräckligt snabbt..

Är det någon av er som vet hur mycket man går ner med en två veckors kur med nutrilett?
    Går det mycket långsammare om man äter en gång per dag?

Kram M

• Svar på tråden Börjar med nutrilett imorgon...
  • Gloriousgirl

Hej,

Jag har inte ätit nutrilett utan jag äter cambridge som är en liknande produkt fast med färre kalorier.

Jag skulle tänka mig att om du enbart äter nutrilett i 2 veckor så går du på sin höjd ner 3-5kg. Vill du gå ner 10 kg får du hålla på längre än 2 veckor. Ska du byta ut några måltider mot nutrilett så går du ner ca 0,5kg per vacka. Helt sunt och din kropp mår bra under tiden.

Jag har levt på 3 påsar Cambridge om dagen i 2 ½ månads tid nu och jag har gått ner 22 kg. Men då har jag inte slarvat/fuskat en enda gång...

• K.C

åh jävlar! vad duktig du är! hur mycket övervikt hade du? hur mycket hade du gått ner efter 5 veckor? jag har bara 5 veckor på mig, nämligen... ska också köra stenhårt from i morgon!

• K.C

3 påsar om dagen, när tar du dem? äter du vanlig mat också?

• Maja_Gräddnos

Nutrilett är superbra, jag älskar chokladsmaken!
    Jag äter 1 pulverpåse till frukost, 1 till lunch och så ibland varierar jag middagen till en liten sallad utan dressing. Om jag tränar tar jag ett äpple oxå.
    Har gått ner 9 kg mycket snabbt!

• Gloriousgirl

K.C: Varför har du bara 5 veckor på dig? Om du inte ska gå upp alla kilon igen bör du se det mer långsiktigt. Äter du bara pulverdiet i 5 veckor och börjar äta som tidigare igen direkt efteråt så kan jag lova dig att du går upp allt igen. Mycket snabbt.

Jag har stor övervikt, ska totalt gå ner 39kg. Så 22 kg är alltså bara halvvägs...men det är bra ändå. På 5 veckor hade jag gått ner 10 kg, i snitt 2 kg/vecka alltså. Jag äter ingen mat överhuvudtaget, dricker enbart 3 påsar om dagen samt 3 liter vatten och lite te ibland. Detta är det enda alltså. Inget tuggummi, inga halstabletter eller nånting. Så det gäller att man är motiverad kan jag säga.

Jag äter 1 påse till frukost, 1 till lunch och 1 till middag och jag är mätt och pigg hela dagarna.

• K.C

GLORIOUS: jag ska iväg om 5 veckor och har försökt gå ner sen januari nu. tror att mina problem är att jag svälter kroppen, inte äter tillräckligt ofta, så jag tror att om jag bara får upp en förbränning och kan gå ner så kommer kroppen fungera sen. Äter liksom inte nåt onyttigt och sånt, det hade ju varit ett lättare problem att greppa... Sen får man ju starta försiktigt förstås, men jag vill bara att kroppen ska komma igång lite.

vad duktig du är! Halvvägs är ju fasen massor!

• K.C

MMT: Hur går det för dig? hur länge ska du köra? Jag började också idag... Vi får peppa varann...

• Maja_Gräddnos

Gloriousgirl: Har du tänkt hålla på med Nutrilett för alltid? Du säger ju att du vet att man går upp allt mycket snabbt igen om man slutar. Grattis till den stora viktnedgången!

KC: Jag som trodde jag gått ner mina 9 kg snabbt (även om jag egentligen hade ett mycket normalvärdigt BMI från början), så försvann dom kilona på 2-2½ vecka.

• K.C

MAJA-GRÄDDNOS: vaa?? 9 kilo på 2,5 veckor??? Med 3 påsar nutrilett om dagen?? Hoppas hoppas det kan gå för mig med!!!

• Gloriousgirl

Jag håller inte på med nutrilett, utan jag äter Cambridge. Det skiljer sig lite från nutilett... men men...
    Jag vet att jag måste lära mig äta igen, något som troligen kommer ta nåt år innan jag kan äta som vanliga människor igen då jag måste försiktigt vänja kroppen vid mat igen...jag KAN inte äta som vanligt igen...det är bara att inse. Troligtvis kommer jag byta ut något mål per dag mot en påse...tex frukost eller så...men jag måste hela tiden vara vaksam på min vikt. Jag får inte gå upp mer än 3kg, då måste jag göra nåt åt det...men det är en smäll man får ta. Jag har ett matproblem och det innebär ju att jag inte kan proppa i mig 1 påse chips och käka en pizza.... men jag kan ta det.

Men ett kortfattat svar är ju att ja, jag ser detta långsiktigt!

• K.C

jag tycker du är superduktig! man får ta babysteps helt enkelt. och så hålla koll när man kommti dit man vill. det är ju skit med vågen, men ganska bra för att slippa ha gått upp 15 kilo utan att knappt märka av det...

• Gloriousgirl

K.C: Tack! Jo, men det känns bra att vara smalare nu...det är det liksom värt.

• K.C

ja, så fort man märker skillnad så blir man ju peppad.
    hur mycket väger du nu då? hur lång är du?

• Carolotta

Maja_gräddnos:
    Grattis till viktnedgången :)
    Hur mycket väger du nu då? och hur lång är du?
    jag tänker börja med Naturdiet imorgon.
    Ska gå ned ca 15kg. Hoppas att det går lika bra för mej som det har gått för dej! :) Lycka till!!! Kram!

• Maja_Gräddnos

jag bör oxå tillägga att jag har lite problem med mat så nutrilett är därför ett utmärkt sätt för mej att äta.

• Gloriousgirl

K.C: Jag är 165 cm lång, började på en vikt av 104, står nu på 80....började runt den sista januari i år med Cambrdige så det har alltså inte gått så lång tid.

• K.C

GLORIOUS: fan vad du är duktig! verkligen imponerande! jag är lite lite lite längre, men väger nog ungefär som du (min våg har ett eget liv, så...). Vi ser kanske ganska lika ut. Vi får peppa varann nu de här sista kilona.. VIlket är ditt mål? Mitt är 70 nu.

• Gloriousgirl

K.C : Mitt mål är 65kg, men gärn mindre..jag vet att jag kommer nå dit så jag känner ingen panik sådär...det får ta den tid det tar helt enkelt. Känner du att du behöver peppning, jag finns här!

• MMT

Ja, det har faktiskt inte alls gått bra då min motivation inte varit på topp. Vilket kanske är konstigt med tanke på att bröllopet närmar sig med stormsteg..

Så igår gjode jag det jag var mest rädd för, jag åkte in och provade min brudklänning som INTE passade.
    Det fick mig verkligen att inse att jag måste ta tag i saken..
    Hör av mig med mina resultat om en vecka...

Svar på tråden Börjar med nutrilett imorgon...