• Princessan05

Hjälp jag tappar mitt hår!!!!!!!!!!

Hej alla glada.

Behöver hjälp av någon snäll människa som kan ge mig tips om hur jag undviker att tappa mitt hår.

Jag ammar (HAR AMMAT TIDIGARE OCH DÅ VAR DET PRECIS LIKADANT!?...)just nu och tappar massor av hår har förstått att det är hormonellt betingat men skulle gärna vilja få tips av någon hur man förhindrar att tappa mer hår. Jag blir ju snart flintis känns det som, hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snälla hjälp mig jag prövar vad som helst, något måste ju hjälpa???????!!!!!!!!!!!!!!!!

/Fröken Flint

• Svar på tråden Hjälp jag tappar mitt hår!!!!!!!!!!
  • Meddelande borttaget
  • Princessan05

Tyvärr så är det så att jag brukar tappa nästan allt när jag ammar, tänkte att det kanske kunde finnas någon tablett man kan ta så att det inte faller av helt och hållet. Innar jag blir flintis denna gång.

• LZS

kerastase har ett schampo som lindrar tillfälligt håravfall vid exempelvis graviditet. Bain Prevention, säljs endast på salong....inte billigt, men det funkar om man använder det regelbundet.

• Prinsessa 05

Tack för tipsen ska kolla det med en gång!

• Plastgroda

Jag vet inte om det är till någon tröst, men under graviditet kan håret bli extremt mycket tjockare, därför att man tappar mindre hår samtidigt som det växer ut nya hårstrån snabbare. Därför kan det kännas som att allt hår försvinner efteråt när hormonerna börjar återgå till det normala.

Det är tydligen vansinnigt ovanligt att man inte är som vanligt inom ett år efter barnets födsel.

• Prinsessa 05

Tack kära lilla Plastgroda för att du tog dig tid att hjälpa mig!!!!!!!!!!!!

Det känns mycket bättre efter att ha läst lite om mitt problem..

Svar på tråden Hjälp jag tappar mitt hår!!!!!!!!!!