• Smulanw

Hjälp!!! Bröllop om en vecka!

Det precis en vecka kvar till vårt bröllop, och jag har blivit jättesjuk har fått enhejdundrade förkylning orkar ingenting och det finns massa att göra.
    Är det någon som har en dunderkur så dela gärna med er.

Evigt tacksam

• Svar på tråden Hjälp!!! Bröllop om en vecka!
  • Smulanw

Jodå, men måste prata med gubben först så vi överens.

• Sommarpar

jag fick tips på hälsokosten en gång.. köp röd solhatt (droppar) svälj en hel matsked med sånt och sedan ett glas vattendu kommer tro att du ska dö och kräkas för det smakar sååå j-la äckligt men jag kan lova dig att du blir frisk!!!
    efter detta fortsätter du som det står på paketet (10 droppar i ett glas vatten)
    så det är en regäl över dos men man blir frisk ;0)
    inte farligt, bara äckligt!

• Smulanw

Har ingen whisky och inte mycket till annan sprit heller men jag hittade förkylningshonung så det ska jag prova med te.

Tack för er omtanke

• Lövings

Lite uppmuntran: Bröllopet är om en vecka, alltså har du tid att kurera dig och ta hand om dig så du hinner bli frisk.
    Rätta mig om jag har fel men oftast är det väl jobbigast i början av förkylningen med feber osv.
    Du kanske fortfarande inte är helt 100% men det värsta är säkert över tills dess.
    Min mardröm är att jag ska bli supersjuk på just bröllopsdagen.
    Usch..

Krya på dig.

• FruLjungberg

När jag bli förkyld köper jag hem kiwi,citron,mandarin,clementin,lime,apelsin, äter massa av detta har det i maten,drickat osv. äter mkt vitlök. kanske tar en alvedon eller två om det behlvas. vila mycket och stressa ej

• Smulanw

Jag är inne på tredje dygnet och fjäde dagen med feber som går upp och ner och allt annat som tillkommer. Men jag hoppas att jag hinner blir kry, det är min önskan just nu.

• Smulanw

Jo, jag försöker vila så mycket jag kan, mwen har man små barn heheheheh då får man ta det som det kommer.

• FruLjungberg

Jo då kan ag förstå du har svårt att vila. DU kan inte få barnvakt några timmar då?

• 090208

Citronsaft, honung, whiskey, kokhett vatten. Funkar kanon.

Annars sa ar paracetamol (stavas..?) super-bra mot sant! Har alltid trott det ar en vanlig varktablett men det ar jattebra mot forkylningar.

Dra i dig mycket c-vitamin.

Och tycker minsann du kan ga till doktorn. Jag gor det vanligtvis inte for en forkylning, men om du ska gifta dig sa tycker jag du ska ga dit och fa dundermedicin.

Hoppas du mar battre snart.

• Jiel o Deps

Tänkte bara säga att enligt vissa forskare så ska man tydligen bli sämre av bla whiskey då alkoholen försämrar immunförsvaret. Fast man har kanske roligare!

• 090208

Men bara lite dodar val bakterier eller nat..? Fast laste nu att ts inte har sant hemma, sa da far hon klara sig utan.

• Jiel o Deps

Ingen aning. Bara något jag läste (undrar om det inte var illustrerad vetenskap). Sambon kör alltid med whiskey.
    Själv brukar jag dricka en massa echinagarde för jag tycker jag blir piggar av det.

• Smulanw

Jag har varit hos läkaren och då är det vila alvedon dryck och vila som gäller. Men tycker att det inte blir bättre.

• agtiwi

Rör ut 10 gram ren askorbinsyra i lite vatten. En riktigt bra kur mot förkylning! Krya på er!

Svar på tråden Hjälp!!! Bröllop om en vecka!