• asfaltsblomman

Vad göra med buketten?

Hur kommer ni göra med er bukett efter att ni gift er? Blir den fin om man torkar eller konserverar den? Förstår att det kan bero lite på vad det är för blommor man använder, men rent generellt.
    Känns som jag gärna vill spara min bukett men vet inte hur

• Svar på tråden Vad göra med buketten?
  • Sebastiána

Nej, jag tycker inte att det blir fins att konservera buketten. Den kan ändå aldrig se likadan ut som den en gång gjorde, färgerna förändras. Om jag tycker att min brudbukett blir extra fin och vill bevara hur den såg ut tänker jag ta ett vackert foto av den och låta göra en canvas-tavla av den.

• FiaLottaoälsklingen

konservera bukett kostar massa pengar, blir ofta sådär och samlar mest dam och bleknar. Beroende på blommor, häng den upp och ner och låt den torka på en torr och mörk plats om du promt vill spara den, då svider det inte så mkt att kansta den när den blir dammig och blek =)

canvastavla låter som ett kalasbra sätt att "bevara" buketten för framtidne

• Gnistra mera

Är det ingen som kommer kasta buketten till tjejerna på bröllopet??

• nennesjuttioåtta

vi frös in den och tog fram den tre år senare (egentligen skulle den fram året efter men då var vi inte hemma). Den var fortfarande jättefin! Men sen dog den. Men det var roligt så länge den fick vara med oss.

• nennesjuttioåtta

Gnistra mera skrev 2010-02-26 15:31:45 följande:

Det är ingen svensk tradition så jag vet inte hur vanligt det är. Hade itne varit så kul att få min i huvudet för stommen var oasis och full i vatten.
  • MallaA

Min tanke är att ta ett blad från buketten och lägga på press i en bok. Det lilla bladet kan sparas i nån ask eller nåt eller kanske ligga kvar i boken

• Alexxxi

Jag ska självklart kasta men inte min egen, den vill jag spara =)
    Gnistra mera skrev 2010-02-26 15:31:45 följande:

• MrsCoverdale

Min syster gjorde en jättefin liten "minnesburk".
    Hon tog en stor glasburk med lock (ikea) la ner handskar, tiaran, en kvist av den torkade buketten bla, och nu pryder den en hylla i sovrummet.

Svar på tråden Vad göra med buketten?