• Puchiko

vita liljor

Skulle vilja ha vita liljor i min brudbukett, någon som har erfarenhet av det?

• Svar på tråden vita liljor
  • Puchiko

Luktar dem illa? Har jag aldrig tänkt på.. någon annan som vet?

• passionsblomman

Det finns många olika slags liljor. Jag skulle undvika dem som doftar starkast, för de kan verkligen bli för mycket, men det finns helt doftfria också.

• Jojjo82

Jag hade vita liljor i min bukett och det har faktiskt aldrig slagit mig att det skulle anses vara en begravningsblomma! Tycker att de är otroligt vackra blommor och dessutom har jag ordet lilja i mitt efternamn, så jag tyckte det passade fint. Om du tycker om vita liljor, så tycker jag att du ska ha dem i din bukett

• Puchiko

passionsblomma: Ser dem ut något annorlunda?

Jojjo: Har du något kort på din bukett?

• passionsblomman
    Puchiko skrev 2010-04-20 17:44:53 följande:
    passionsblomma: Ser dem ut något annorlunda?Jojjo: Har du något kort på din bukett?
    Hur menar du?
  • Jojjo82

Jepp, i mitt galleri

Puchiko skrev 2010-04-20 17:44:53 följande:
    passionsblomma: Ser dem ut något annorlunda?Jojjo: Har du något kort på din bukett?
  • Puchiko
    passionsblomman skrev 2010-04-20 17:45:47 följande:
    Hur menar du?
    Ja dem som är doftfria och dem som inte ä? :)
  • Puchiko

jojjo: Jättefin bukett, något sånt som jag tänker mig :)

• Sebastiána

När är det säsong för vita liljor? Vi gifter oss i början av juni.

• Snufflan

Jag hade vita liljor i min bukett tillsammans med röda rosor, bild finns i mitt galleri. Dom liljor jag hade lukta ganska mycket men det var en underbar doft.

• passionsblomman

Liljor finns året runt

Sebastiána skrev 2010-04-20 22:40:56 följande:

Det finns många olika utseenden, vissa har mer trumpetformad blomma, andra mer öppen, stora,små...Du behöver få se olika i verkligheten. Lukta på dem och fundera på vad som passar dig bäst. Gå och kika i blomsteraffärer! Be att få känna på doften också!

Puchiko skrev 2010-04-20 22:34:44 följande:
    Ja dem som är doftfria och dem som inte ä? :)
    Sebastiána skrev 2010-04-20 22:40:56 följande:

• passionsblomman

Oj, varför kom Sebastianas citat med två gånger i mitt inlägg? *jobbar på att lära mig de nya funktionerna*

• Puchiko
    Snufflan skrev 2010-04-21 10:57:34 följande:
    Jag hade vita liljor i min bukett tillsammans med röda rosor, bild finns i mitt galleri. Dom liljor jag hade lukta ganska mycket men det var en underbar doft.
    jättefin :)

Tack för alla tips passionsblomma :)

Svar på tråden vita liljor