• jossankossan

binda egen bukett

Hej!
    Mina tärnor ska binda buketterna på bröllopsdagen. floristen tyckte att det behövdes 30 rosor i min bukett...passionrosor. blir inte det väldigt mycket?? jag sa att jag ville ha den enkel å inte överdriven.. kan det funka med 20 istället? svårt att veta hur det blir.. tärnorna ska bara ha tre.

• Svar på tråden binda egen bukett
  • Jojfre

Jag tror definitivt att det räcker med 20 st om du ska ha en lite enklare bukett. Jag var på bröllop häromveckan och bruden hade cirka 30 rosor i sin. Buketten var superfin och ganska stor så vill du ha en enklare borde det absolut räcka med 20 st.

• MaddeåMats

Jag hade med tänkt binda min själv och räknar med max 20 st, har en bukett i mitt galleri som har, vad jag tror, ca 20 st.

• jossankossan

tack!! skönt att höra! fina bilder i galleriet förresten!=)

• bruden i skogen

Sakll du bara ha rososr så räcker det med 20. Skall du ha någon annan blomma till så räcker det med ca 15 rosor.

• Peppo79

Jag ska bara ha 7 rosor. Ska ha Grand Prix och de är i och för sig ganska stora, men jag ska ha dem, lite grönt runt om och en vit pärla i mitten på varje ros. OCH binda den själv ;)  enkelt men mkt fint

• jossankossan

det låter fint. enkelt är snyggast! ...å billigast!=) grand prix vet jag dessvärre inte vilka det är..de  visa mig bara passionros eller vad det heter..var inte så mkt att välja på här i ett litet samhälle..=)

• Peppo79

Grand prix är de stora mörk röda, som nästan ser ut som sammet :)
    Googla! :)

• passionsblomman

Hur många rosor som behövs beror på flera saker. Dels rosens torlek naturligtvis, men även hur bruden ser ut, hur stor kjol klänningen har osv. En lång brud med yppiga former och värsta marängkjolen bör ha en större bukett än en liten och nätt kvinna som ska bära en tight, knäkort klänning exempelvis.

Man brukar som medel prata om mellan 25-30 rosor i en bukett med endast rosor, men det är ju bara ett riktmärke. Det är dessutom inte bara storleken, utan vad som behövs för att få formen rätt.

• jossankossan

oj jisses så avancerat! ska ha en klassisk klänning kan man säga. lite svarta blad i buketten. floristen tyckte inte jag skulle ha för stor då hon tycket att jag var nätt. men ganska lång.
    svårt..men det får bli som det blir. är nöjd med brudgummen å det är väl viktigast!=)
    tack för alla råd!!

Svar på tråden binda egen bukett