• ProjectX

"Oäkta" blommor i buketten?

Både jag och m2b är pollenallergiker (jag är även allergisk mot starka dofter och en hel del annat), och jag undrar om det finns "oäkta" blommor man kan ha som brudbukett? Eller kommer det att se jättebilligt ut? Jag vill ha något snyggt, inte några plastblommor från IKEA, och temat på bröllopet är svart/vtt, så jag skulle vilja att buketten speglar det.

Kan man ha fejk-blommor som brudbukett, eller finns det allergifria blommor som går i svart/vitt i augusti?

• Svar på tråden "Oäkta" blommor i buketten?
  • Sebastiána

Jag har sett jättefina brudbuketter gjorda av: knappar, gamla broscher, strutsfjädrar och paper (det sistnämnda har jag sett på etsy.com).

• Uppsalabrud2010

Jag såg jättefina vita rosor när jag gick förbi hemtex!

• Syrinx

Jag tycker att du kan gå in till en blomsterhandel och fråga vad de har som inte doftar starkt och är allergiframkallande. Det finns många som är helt doftfria, som den listan Brallis2010 gav här ovan, och jag tycker iallafall att det är allra vackrast med äkta blommor Lycka till!

• ProjectX

Tack så mycket för alla svar!

Eftersom jag alltid har varit allergisk har jag aldrig intresserat mig för blommor, så jag vet inte vad som finns.

Jag ska absolut titta runt och se om det finns en bra blomsterhandel i närheten som kan hjälpa mig.

Tack åter igen.

• johanna olsson

Hej!
    Hittade snygg bukett på sweeties i siden som man kan köpa eller hyra...
    Fin och ser äkta ut tycker jag. Sedan har jag bara bra erfareenheter av dem...
    Litet tips bara.

/Johanna

Svar på tråden "Oäkta" blommor i buketten?