Billig florist Norrköping?
Är det någon som vet någon billig florist i Norrköping, ev även Finspång??
Fast inte för billig.. ska ju vara lite duktig oxå.. hihihi
Är det någon som vet någon billig florist i Norrköping, ev även Finspång??
Fast inte för billig.. ska ju vara lite duktig oxå.. hihihi
Varför ska det vara billigt? Är det inte den viktigaste dagen i livet? Gör buketten själv om det ska vara billigt.
Betala för ett fint hantverk eller skit i det är min åsikt.
Eh.. kan nästan anta att du är florist själv..
Grejen är den att jag kanske inte vill lägga ut 5000 kr på en brudbukett när man har en budget att hålla.. vill då hellre lägga pengarna på något viktigare.
Undra egentligen bara om någon hade någon florist att rekommendera i största allmänhet.
Att göra buketten själv.. nä.. så budget har vi inte.. !!!
Hej!
Jag testade ett år innan bröllopet att binda en egen bukett, enligt instruktion på nätet.
Jag är en ganska ohändig person annars, och mina buketter brukar inte bli fina alls.
Men med bara väldigt lite träning så blev det faktiskt jättebra!
Jag hade köpt en bunt rosor på en mataffär, och tog grönt från naturen.
Till bröllopsdagen tänker jag beställa snygga och fina rosor på blomsteraffär, men alltså binda den själv. De 500 kr jag sparar ungefär, kanske inte är så mycket, men med alla andra småutgifter hit och dit känns det ändå som en vinst. Och buketten kommer bli superfin. Det är jag helt säker på! Stå sig till nästa dag, det behöver den inte göra!
Sen måste jag säga att jag själv var jättenöjd med bara 10 rosor. Förstår inte riktigt varför man måste ha typ 30 i en brudbukett. Får dock se hur jag väljer att göra sen...
Men ett tips till dig kan ju också vara att gå och fråga butikerna vad de tar. Där jag bor kostar en brudbukett i allmänhet mellan 1200 och 1700 kr, så 5000 kr borde du inte kunna komma upp till!
Priset på buketten beror dock på hur mycket dagspriset är uppe i för de speciella blommor de måste ta hem till dig. Därför kan priset skilja en hel de,l från dag till en annan, beroende på säsong.
Lycka till!