• Gudrunp

Fotografer på mässan i Malmö

Hej kära medlemmar!

Är inom valet och kvalet av vilken bröllopsfotograf jag ska välja inför mitt bröllop den 14 Juli på stadshuset i Malmö.

Vårt bröllop kommer inte ha några utgifter alls i princip, mer än just fotografen.

Har två allternativ som jag träffade på bröllopsmässan igår den 23/1.

www.michaelwith.com/ och www.pixelbyran.com .

Båda två var supertrevliga men dock är priset så olika. Michael With tar 20.000kr för 2 timmar medans Pixelbyråns fotograf tar 5990 kr för 6 timmar. Dock är Michael With bättre. Hur hade ni gjort? Vem av dessa hade ni valt?

• Svar på tråden Fotografer på mässan i Malmö
  • förlovadflicka

Nyfiken, vadå inga utgifter? :) Hade inte i mitt liv ens övervägt 20000 för två timmar... :p 

• Gudrunp
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 16:54:27 följande:
    Nyfiken, vadå inga utgifter? :) Hade inte i mitt liv ens övervägt 20000 för två timmar... :p 
    Ja det enda vi kommer behöva stå för själva är just fotografen. Jag ser 20.000kr som en relativt rimmlig summa då ett normalt bröllop i Sverige kostar 160.000kr att annordna i snitt.
  • förlovadflicka
    Gudrunp skrev 2011-01-24 17:05:09 följande:
    Ja det enda vi kommer behöva stå för själva är just fotografen. Jag ser 20.000kr som en relativt rimmlig summa då ett normalt bröllop i Sverige kostar 160.000kr att annordna i snitt.
    Ja, om det är det enda ni ska betala för :) Men du ska veta att det är riktigt dyrt för en fotograf, oavsett vem du frågar. Och 160.000 stämmer inte, snarare hälften :) 
  • Bubo

Nivåerna mellan dessa fotografer går inte ens att jämföra, som dag och natt. Finns pengarna så skulle jag inte tveka på Michael With.

• förlovadflicka

Oj, kollade hemsidorna nu, jar ni råd så ta han michael, har aldrig sett så snygga kort! :O 

• Cometen

De här två fotograferina går inte att jämföra... Om pengarna finns ta Michael With! Enligt bilderna har han väldigt mycket koll på ljussättning, posering, bildkomposition osv - han är proffs och det märks när man tittar på bilderna!

• Cometen

En sak till... Du nämnde två extrema exempel, en väldigt billig fotograf och en väldigt dyr. Det finns ju många fotgrafer som ligger mitt emellan! I Malmö området finns t.ex. Lina Roos som tar superfina och proffsiga bilder. Kollade upp henne själv,  förra året tog hon 7500 kr för 3 timmar tror jag. Och det finns säkert många fler på samma pris och kvalitetsnivå! Sen är det ju också viktigt att jämföra vad som ingår i priserna!

• saralissa

Var hittar man listan på vilka fotografer som ställer ut i år?
    I ärlighetens namn tyckte jag att Lina Roos var mycket bättre än båda två ovannämnda. Kan tänka mig att Michael With tar så mycket för att han finns i Köpenhamn. 

• Cometen
    saralissa skrev 2011-01-31 12:29:11 följande:
    Var hittar man listan på vilka fotografer som ställer ut i år?
    I ärlighetens namn tyckte jag att Lina Roos var mycket bättre än båda två ovannämnda. Kan tänka mig att Michael With tar så mycket för att han finns i Köpenhamn. 
    www.brollopsmassan.se/Malmomassan-utstallare-2011.aspx
    Fast mässan höll nog bara på den 23/1
    Men det blit nog en till nu i början av februari tror jag.
  • Romance

Hade inte valt pixelbyrån i något fall. Har en vän som anlitade honom och blev inte alls nöjd!!
    Dessutom är han känd för att själv göra inlägg här, vilket detta också mycket väl kan vara,,,,, tycker jag känner igen "stilen" att skriva på (=reklam)

Svar på tråden Fotografer på mässan i Malmö