• moonlightgirl

roliga möhippe aktiviteter???

Hej på er allihop
    Inte nog med att jag/vi håller på med att planera vårat eget bröllop så ska nära vänner till oss gifta sig i sommar. Nu ska en tjej till och jag planera för hennes möhippa. Men nu behöver vi lite förslag på vad vi kan hitta på. Men vi vill inte ha några förnedringsmoment alls för det känns inte bra. Utan vi vill bara ha förslag på roliga saker vi kan hitta på med henne under hela dagen.
    Vi har försökt att kolla lite via internett men det mesta finns uppe i stockholmstrakten och det är för långt att åka. Hon bor liksom jag strax utanför Västervik så det måste vara genomförbart här nere.  =)
    Alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden roliga möhippe aktiviteter???
  • prinsessanogrodan

Jag känner inte till just Västervik men rent allmänna förslag: bjuda henne på massage, på spa, bada bubbelpool, laga mat ihop hemma hos någon eller i ett retaurangkök, en matlagningslektion där alla lagar mat ihop, chokladprovning, ostprovning, vinprovning?
    Eller picknik på ett fint ställe kanske en park eller på  nåt berg, gå ut och äta ihop,spela kubb och grilla i nåns trädgård? Det behöver faktiskt inte vara mer än så, det "duger" faktiskt alldeles utmärkt! Det viktigaste är ju att bruden har roligt och jag skulel tycka att det var en perfekt möhippa, lugnt och avslappnat

• In Wonderland

Jag var på en väns möhippa i helgen och de hade anordnat en scavenger hunt som de kallade det. Det var jättekul! Vi var 15 stycken totalt och delades in i tre grupper. Sen fick alla grupper olika uppdrag vi skulle göra och lösa (alla grupper fick samma uppgifter) inom grupen. Vi hade två timmar på oss att lösa så många som möjligt och vi fick poäng beroende hur många vi löste. Uppdragen kunde vara allt som att skriva ihop ett rim till bruden, besöka en pub och fråga vilken drinks som säljs mest, fråga en turist om hans bästa pick up line, ta kort på något stort rött, lösa rebusar etc. Mest var det att gå runt i området och ta kort på saker vi skulle hitta. Låter kanske lite konstigt men det var riktigt kul och om man inte känner alla som ska till bröllopet så är det ett bra sätt att lära känna varandra. Sen behöver man inte göra det superseriöst utan man kan ju ta ett glas vin eller så under tiden. Det negativa är väl dock att man inte umgås med all under den tiden, men det kan man ju göra resten av dagen.

På en annan möhippa, som jag var med att organisera, bad vi alla vänner att ta med en sak som symboliserade bruden på något sätt och sen under kvällen la vi alla saker på bordet framför henne och så fick hon gissa vem som hade tagit med vad och varför. Har varit på en annan möhippa där de gjorde en liknande version av den. Alla vänner fick köpa ett par trosor och så skulle bruden gissa vems de var. Haha jag var den enda som skämtade till det och köpte världens fulaste hudfärgade mormorstrosor medan alla andra kom med supersexiga trosor :)

• eigollet

Paintball
    Go-Cart
    Spela in en låt i studio
    Spa
    Pole-dance
    Afrikansk dans
    Lindy-hopp
    Karaoke (i slutet sällskap för att undvika förnedringen...)
    Fotosession hos nån fotograf
    En dag på Kolmården

• MrsT2011

Några budgetalternativ:
    - Strip aerobic
    - Bubbelpool
    - Kallbadhus med bastu
    - Picknick
    - Grillfest hemma hos någon
    - Besök på det lokala kondomeriet
    - Bowling
    - Nintendo Wii-tävling
    - Singstar-tävling
    - Kajakpaddling

Har inte västervik nån fångarna på fortet-liknande grej förresten? Vi var på en sån i malmö, sjukt kul och inte särskilt dyrt.

Svar på tråden roliga möhippe aktiviteter???