• Freakie

Bestman tänker inte fixa någon svensexa...

Suck, fick i fredags reda på av vår toastmaster (lite inofficiellt) att vår bestman inte tänker planera någon svensexa för min blivande man! Blev riktigt irriterad när jag hörde det! Bestman bor i för sig 60 mil från oss, men han kunde ju ha sagt något om det när han blev tillfrågad. Det är ju en av bestmannen viktigaste uppgifter förutom att hålla i ringarna...

Jag vet att jag inte borde lägga mig i detta, men vill ju att det ska bli en svensexa för min blivande speciellt med tanke på att jag vet att min brudtärna kommer att fixa en möhippa för mig. Tänkte höra med en av våra värdar om han kan tänka sig att dra i det istället, så att det i alla fall blir något.

Jag ville mest bara gnälla av mig lite, för jag kan ju inte nämna detta för min blivande...

• Svar på tråden Bestman tänker inte fixa någon svensexa...
  • In Wonderland

Man blir ju ledsen för deras skull. Hoppas någon av hans andra vänner kan dra ihop något.

• MaalinJohansson

Usch så tråkigt. Fick reda på idag att min värdinna som skulle hålla i min möhippa "hoppat av" Hon hade planerat den 2 dagar innan bröllopet som då också är en vardag. Det var bara tre som kunde den dagen och jag själv sa att jag inte ville ligga bakfull dagen innan vi gifter oss. Så jag själv är lite besviken just nu och känner på mig att det inte kommer bli någon hippa alls. Är bara två helger vi kan nu innan vi gifter oss Rynkar på näsan

Vet dock att våran värd håller på med svensexan men har inte hört av sig till alla grabbarna ännu och inte bestämt något datum. Och det är som sagt bara två helger kvar som vi kan nu innan dagen är här! Men jag hoppas iallafall att han får en svensexa..

Så nu har jag också fått gnälla av mig lite! Flört

• Dazzle

Freakie. Se bara till att du lugnt å trevligt frågar bestman om det stämmer innan du ber ngn annan. Kanske en självklarhet för vissa men inte alla. Lycka till!

• Josse770

Jag hjälpte en av min blivandes kompisar att dra ihop nått, jag hade ju haft möhippa och då vill jag ju att han också ska få ha kul en kväll utan kärring :) och barn.

Så erbjud den du frågar din hjälp så kanske det går lite lättare.

• Mariamilena80

Du kanske kan utse nån annan de uppdraget:)

• Sebastiána

Det är INTE marskalkens uppgift (gissar att det är en sådan ni ska ha, såvida ni inte gifter er enligt anglosaxisk sed) att ordna svensexa. Nu blir det oftast så ändå eftersom marskalken är nära vän eller bror till brudgummen. Vem som helst kan ordna en svensexa, eller rättare sagt brukar det gå till så att brudgummens vänner hör av sig till varandra och börjar spåna på något och sedan kan de ju kontakta andra manliga gäster eller män som inte blivit bjudna men som kanske gärna vill fira brudgummen och höra om de också vill vara med.

Jag kan förstå att man har svårt att fixa en svensexa om man bor 60 mil bort. Om man är nära vän till brudgummen kan man ju ändå maila runt till folk och fråga om några är intresserade av att ta tag i det förstås!

Svar på tråden Bestman tänker inte fixa någon svensexa...