Chicita skrev 2011-11-27 22:53:02 följande:
Nu tror jag du tolkar in lite mycket i det som skrevs...

Alla gör givetvis som dom vill. Men att göra en egen bukett behöver inte bli så mycket billigare om man ändå måste köpa blommorna hos en florist...
ICA's rosor exempelvis, håller inte lika bra som dom lite större rosorna man köper hos floristen. Så då riskerar man att ha en slokande bukett redan innan man kommer in i kyrkan liksom. Och så är det ju det där med tiden. Det finns ju annat att lägga tid på precis innan bröllopet
Så om det var en "poppis" kommentar eller inte kan du nog glömma. Alla råd är bra, men sen måste man få ha åsikter som går emot också. Alla kan ju inte hålla med varandra jämt...
Att vända sig till en fackman behöver inte bli dyrare. Vissa saker kan till och med kosta mer att göra själv eftersom man inte kan köpa in till grossistpriser eller i stopack. Men man kan ha andra orsaker än priset när det gäller att göra saker själv.
Det är ju bara om man gör det själv som man kan få det exakt som man vill ha det
Yes du har rätt. Tycker bara det är kul att man kommer med olika förslag osv. Tyckte bara det var konstigt att det var det ända som folk tog ut av alla de förslag jag gav. Men det gör inget

Har hamnat lite i stormväder här på BT i andra forum så jag är väl lite känslig nu

But all's good!
Ja det där med att pyssla själv vet jag ibland inte alltid betyder billigare. Jag älskar att pyssla och kommer att göra det en del till bröllopet. Frusterande när man går för att köpa material och undrar: men HUR kan det kosta så mycket. Men ja, jag tycker det är kul att göra saker själv. I fjor gjorde jag tröjor till alla barnen i min familj (7st) och tänkte sen...men all tid man lagt ner, och så kostade det mer än att köpa dem...haha. Men de blev säkert uppskattade
Yes, Goabollen, bilden där i mitten är silkes (eller kanske inte bara är silkes, men olika tyger) blommor. Denna bilden hittade jag nog på Etsy, men man kan hitta dem lite överallt. Jag tycker personligen att Etsy ibland har lite höga priser. Speciellt till dom enkla sakerna. Men dessa är ju verkligen fina och man ser att de lagt ner mycket tid. Positivt med tygblommor är ju att de inte förstörs, ser perfekta ut och du kan antingen behålla dem eller sälja dem och kanske få tillbaka en del av vad de kostade! Det finns många DIY guider online för olika blommor. Så kan man göra i exakt de färger och former man själv vill ha!