• Solrosen03

Extrainformation, kan man skriva denna på sida 2 i inbjudan?

Är det konstigt/olämpligt att skriva info om toastmaster, boende etc på sida två i inbjudningskort, som då är ett kort som man viker upp?

Stör det den viktiga texten som man helst skall läsa först?

Bättre med löst papper i?

• Svar på tråden Extrainformation, kan man skriva denna på sida 2 i inbjudan?
  • Chicita

Det där gör man precis som man känner för. Vi hade inte ens några direkta kort, utan A4papper som man vecklade upp till ett ensidigt längre "brev".
    Vi hade allt uppraddat efter varandra liksom.

Så visst funkar det att ha det som du tänkt om du känner för det Glad
    Men om du har möjlighet att ha ett separat infoblad så kan du ju ha det, då får du ju säkert plats med mer information också Solig

• annamopp

Vi har valt att lägga ett löst papper i, men det är mestadels för att hälften av gästerna inte behöver info om boende eller om hur man tar sig till byn där vi ska gifta oss då de bor på gångavstånd från både kyrka och middagslokal.

Så tyvärr har jag nog inget bra svar åt dig, men så gjorde vi i alla fall.

• Sarmadaki

Vi ska ha en kort text på baksidan, som hänvisar till hemsida med all extrainfo som ser " ful" ut på inbjudningskorten..

• Solrosen03

Det kan kanske bli lite för mycket om all info om vägbes, boende, gåvor, barn, toast ska stå på sida två... då kanske det fina med inbjudan "försvinner" lite. Kanske är bättre på baksidan och att man antingen kistrar dit själv eller lägger i en lös lapp då. Fast hur snyggt är det med en lös lapp i?

• Chicita
    Solrosen03 skrev 2012-02-20 21:31:22 följande:

Fast hur snyggt är det med en lös lapp i?

Om din skrivare klarar av att skriva ut på sånt papper så skulle jag välja ett tunnt papper (inte silkepapper, men liknande) som är lite halvgenomskinligt. Och använda en snygg font. Och kanske sätta någon dekor på pappret och så lägga det inuti kortet.
    Det kan bli jättesnyggt Glad
  • chrpe

Vi har valt att göre en hemsida i stället. Så i inbjudan skriver vi att mer info finns på www.XXX.se
    Eftersom vi har en del långväga gäster så har vi skrivit om sevärdheter, tips på boende, hur vi träffades, etc.
    Det blev JÄTTE bra, om du vill tjuvkika kan jag maila dig info om hemsidan och lösenord. Kontakta mig isf.

Svar på tråden Extrainformation, kan man skriva denna på sida 2 i inbjudan?