Asmar jag tycker det låter som en bra idé! Jag fotograferar själv lite men inte professionellt och har följt med en vän till mig som är fotograaf och assisterat när hon har haft hand om den "riktiga" bröllopsfotograferingen och brudparen har inte haft något emot detta.
Precis som du skriver så gäller det att vara ute och öva mycket och fotokurser ger ju en viss del medan erfarenhet ger något annat. Man måste ju öva på det man lärt sig under utbildningarna hur fina och dyra utbildningarna än är.
Jag har också (antagligen precis som alla andra fotografer) raderat bilder som blivit dåliga av en eller annan anledning och gett resten till brudparen på skiva och tycker inte det är något konstigt med det. Det kan ju hända att man inte är stabil på handen på något foto eller det råkar gå en person framför kameran precis när man tar bilden osv, så det är ju när det har varit dålig fotokvalité på bilden eller hur man ska säga som jag raderat, inte beroende på personerna i bilden.
Jag bor i Skåne så det är lite långt att resa, annars hade du gärna fått fotografera på mitt bröllop. Jag har redan fotograf som ska ta bröllopsbilderna men ju fler foton ju bättre! Och olika fotografer har ju olika sätt att fotografera så man får ju större variation än om en enda person tar bilder.
Lycka till med fotograferandet!
Jag hoppas du hittar några fester att fotografera på!