• Asmar

Vill Fota - ingen kostnad

Hej Alla brudar!

Jag vill träna på att fotografera fester och undrar om ni är intresserade? detta gäller Stockholm området och i mån av tid. Om det blir bra foton får ni de så klart elektroniskt. (jag behåller inga foton)

Dock vill jag understryka att ni inte ska förvänta er bilder eller strunta i egen fotograf.

Tacksam för hjälp// Asmar

• Svar på tråden Vill Fota - ingen kostnad
  • Asmar

130 personer har läst förfrågan och ingen hört av sig, vad är ni oroliga för?

Vill ni veta mer om mig så jobbar jag inom vården och om ni hör av er berättar jag mer.

//Asmar

• skaraborg2012
    Asmar skrev 2012-03-26 21:33:31 följande:
    130 personer har läst förfrågan och ingen hört av sig, vad är ni oroliga för?

Vill ni veta mer om mig så jobbar jag inom vården och om ni hör av er berättar jag mer.

//Asmar
    Att dom inte ska få några bilder kanske?? Det klart du behåller bilderna, vad menar du med "jag behåller inga foton"??!
  • Asmar
    skaraborg2012 skrev 2012-03-26 21:54:50 följande:
    Att dom inte ska få några bilder kanske?? Det klart du behåller bilderna, vad menar du med "jag behåller inga foton"??!
    Blir de bra så får man de så klart, men blir de dåliga så raderar jag de, varför skulle jag behålla de? Vill man ha de trots att de är dåliga så kan man få de. Jag skulle kunna lägga de på en skiva. jag har ingen användning av dessa. Det jag vill tränna på är att ställa in kameran till rätt ljus.

Jag får höra att jag har ögon för att ta bra foton så jag är säker att jag kan ger er en del bra foton men vill ju inte lova. Jag skulle kunna lägga upp lite bilder jag tagit.

Synd att jag inte varit här inne på länge, min profil/olika sidor har raderats tyvärr och jag orkar inte lägga in allt igen. Jag gifte mig 2008 (skriver detta då en tom profil kanske oxå är en orsak att folk inte vågar)

Tack för kommentaren "skaraborg 2012"

Hoppas verkligen ni hör av er.
  • skaraborg2012
    Asmar skrev 2012-03-26 22:06:29 följande:
    Blir de bra så får man de så klart, men blir de dåliga så raderar jag de, varför skulle jag behålla de? Vill man ha de trots att de är dåliga så kan man få de. Jag skulle kunna lägga de på en skiva. jag har ingen användning av dessa. Det jag vill tränna på är att ställa in kameran till rätt ljus.

Jag får höra att jag har ögon för att ta bra foton så jag är säker att jag kan ger er en del bra foton men vill ju inte lova. Jag skulle kunna lägga upp lite bilder jag tagit.

Synd att jag inte varit här inne på länge, min profil/olika sidor har raderats tyvärr och jag orkar inte lägga in allt igen. Jag gifte mig 2008 (skriver detta då en tom profil kanske oxå är en orsak att folk inte vågar)

Tack för kommentaren "skaraborg 2012"

Hoppas verkligen ni hör av er.
    Hoppas du inte tar illa upp nu. Men varför inte gå en fotokurs istället om du vill öva? Jag kan tänka mig att en del skulle känna sig obekväma med att ha en främmande person som "sprang runt och fotade" vid deras bröllop. Det finns många gratis och billiga kurser på folkhögskolor och medborgarskolor etc. Det är det bästa rådet jag kan ge om du inte känner någon som ska gifta sig. Varför inte börja med att öva och fotografera studentporträtt gratis annars?
  • agjzut

Jag skulle tipsa om att göra gratisfotograferinga över huvud taget, skriv att det är för att träna och de får bilder på skiva eller något.

Folk vill gärna bli fotode men jag skulle tro att när det gäller ett bröllop vill man inte ha en oerfaren fotograf. Bygg först upp en portfolio med olika porträtt.
    Tycker personligen inte man ska hoppa in och fota bröllop det första man gör, för det är en så stor grej för folk eftersom att det är tänkt att man bara ska gifta sig en gång, så om det inte blir några bra kort har man inte någon möjlighet till att ta nya...

• nagu

Tips är att du skapar en presentation här på sidan med bilder som du tagit.
    Tyvärr tror jag aldrig du kommer få napp om du inte marknadsför dig själv och skriver en mer ingående presentation om vem du är.
    Ja det krävs lite jobb, men det kommer vara värt det!

• Drullen

Ja skulle inte ha några problem med att du tar bilder : ) Ja bor i Linköping o inte i Stockholmstrakten därför har ja inte svarat..

• kickanw

Ett tips är att ta kontakt med en bröllopsfotograf och fråga om du kan få assistera på ett bröllop. Då kommer du att få se hur en riktig bröllopsfotograf jobbar samt prova att fota en del själv, utan att du blir i vägen för den riktiga fotografen :)

• karrott

hej hej du får gärna foto vårt bröllop i kyrkan om du vill? jag gifter mig 30juni kl 13 :) men jag vill gärna ha bilderna på en cdskiva om jag får :)

• Asmar

Hej Alla!

Tack för era kommentarer, jag har gått fotokurs men fär att bli en bra fotograf (inte för att jag vill ha det som yrke) så måste man vara ute med sin kamera och fota hela tiden, helst varje dag. Det är därför jag satte upp denna förfrågan, för jag är lat och går inte ut och fotar. Detta skulle mer bli som ett uppdrag jag inte kan tacka nej till om ni förstår vad jag menar. Jag har fotat en del bra foton, har redan ett uppdrag i augusti, att fota på ett utomhus bröllop, denna förfrågan fick jag i januari, någon som råkat se bilder som jag tagit hos en vänninas vän. Kul tyckte jag och fick idén att lägga in en förfrågan här för jag vet att de finns de som skulle vara tacksamma över detta!

Tack Karrott för ditt inlägg, jag kommer gärna och fotar och du kan få bilderna på skiva. Åker gärna till kyrkan innan om du berättar vilken så jag kan testa lite innan bröloppet. Vi kan ta det mellan os och inte här på forumet.

Jag ska lägga in mer info om mig. Mina tjejkompisar ska också hjälpa mig ut och fota ute i naturen nu när det är så fint väder :)

Ha en underbar helg alla!

• Asmar

Idag har jag lagt upp lite foton på Flickr eftersom jag inte tyckte det gick så bra på denna sida... det är dock ej bröllopsbilder än utan endast resor, barn och övrigt...

Som sagt, jag är nybörjare...

Om ni vill titta:
    www.flickr.com/photos/kasewa/

• Ellis
    Asmar jag tycker det låter som en bra idé! Jag fotograferar själv lite men inte professionellt och har följt med en vän till mig som är fotograaf och assisterat när hon har haft hand om den "riktiga" bröllopsfotograferingen och brudparen har inte haft något emot detta.

Precis som du skriver så gäller det att vara ute och öva mycket och fotokurser ger ju en viss del medan erfarenhet ger något annat. Man måste ju öva på det man lärt sig under utbildningarna hur fina och dyra utbildningarna än är.

Jag har också (antagligen precis som alla andra fotografer) raderat bilder som blivit dåliga av en eller annan anledning och gett resten till brudparen på skiva och tycker inte det är något konstigt med det. Det kan ju hända att man inte är stabil på handen på något foto eller det råkar gå en person framför kameran precis när man tar bilden osv, så det är ju när det har varit dålig fotokvalité på bilden eller hur man ska säga som jag raderat, inte beroende på personerna i bilden.

Jag bor i Skåne så det är lite långt att resa, annars hade du gärna fått fotografera på mitt bröllop. Jag har redan fotograf som ska ta bröllopsbilderna men ju fler foton ju bättre! Och olika fotografer har ju olika sätt att fotografera så man får ju större variation än om en enda person tar bilder.

Lycka till med fotograferandet!
    Jag hoppas du hittar några fester att fotografera på! Glad
  • PiaB

Om du vill vänta ett år så får du gärna fotogafera vårat bröllop. En kompis dotter ska ta bilder, hon är jätteduktig med kameran. Men jag tror inte man kan ta för många bilder. Tvärtom bra att ha ett gäng man lugnt kan radera. Maila mig här om du vill.

• BlåAugustibröllop

Hej!

Om du vill åka ändå ut till Eskilstuna trakten, så är du välkommen att fota på vår bröllopsfest. (Näshulta kommunhus - bredvid Näshulta kyrka)

lexii.88@gmail.com

• Asmar
    Ellis skrev 2012-06-06 22:54:39 följande:
    Asmar jag tycker det låter som en bra idé! Jag fotograferar själv lite men inte professionellt och har följt med en vän till mig som är fotograaf och assisterat när hon har haft hand om den "riktiga" bröllopsfotograferingen och brudparen har inte haft något emot detta.

Precis som du skriver så gäller det att vara ute och öva mycket och fotokurser ger ju en viss del medan erfarenhet ger något annat. Man måste ju öva på det man lärt sig under utbildningarna hur fina och dyra utbildningarna än är.

Jag har också (antagligen precis som alla andra fotografer) raderat bilder som blivit dåliga av en eller annan anledning och gett resten till brudparen på skiva och tycker inte det är något konstigt med det. Det kan ju hända att man inte är stabil på handen på något foto eller det råkar gå en person framför kameran precis när man tar bilden osv, så det är ju när det har varit dålig fotokvalité på bilden eller hur man ska säga som jag raderat, inte beroende på personerna i bilden.

Jag bor i Skåne så det är lite långt att resa, annars hade du gärna fått fotografera på mitt bröllop. Jag har redan fotograf som ska ta bröllopsbilderna men ju fler foton ju bättre! Och olika fotografer har ju olika sätt att fotografera så man får ju större variation än om en enda person tar bilder.

Lycka till med fotograferandet!
    Jag hoppas du hittar några fester att fotografera på! Glad
    Tack för ditt fina meddelande. Jag är från lund men bor numer i Stockholm därav ville jag ha fotaktiviteter i närheten. Ska dock vara på ett bröllop den 21 juli i lund - en kusin som gifter sig :)

Hälsningar
    K
  • Asmar
    BlåAugustibröllop skrev 2012-06-06 23:09:50 följande:
    Hej!

Om du vill åka ändå ut till Eskilstuna trakten, så är du välkommen att fota på vår bröllopsfest. (Näshulta kommunhus - bredvid Näshulta kyrka)

lexii.88@gmail.com
    Har mailat dig :)
  • Asmar
    PiaB skrev 2012-06-06 23:04:20 följande:
    Om du vill vänta ett år så får du gärna fotogafera vårat bröllop. En kompis dotter ska ta bilder, hon är jätteduktig med kameran. Men jag tror inte man kan ta för många bilder. Tvärtom bra att ha ett gäng man lugnt kan radera. Maila mig här om du vill.
    Tack Pia för sidan, du har kommit långt med din planering :)
  • Ellis
    Asmar skrev 2012-06-07 08:36:45 följande:
    Tack för ditt fina meddelande. Jag är från lund men bor numer i Stockholm därav ville jag ha fotaktiviteter i närheten. Ska dock vara på ett bröllop den 21 juli i lund - en kusin som gifter sig :)

Hälsningar
    K
    Lund är en mysig stad tycker jag, själv bor jag i Malmö men har studerat i Lund. Jag antar att du ska fotografera på din kusins bröllop då, lycka till! :) Lägg upp bilderna på din flickr sen om du får så har du lite mer bröllopsfoto i din portfolio också! :)

Jag hoppas du får chans att fotografera på många bröllop :)
  • Asmar

Nu har jag och vän vän till mig som älskar festplanering och är väldigt duktig på det, gjort en sida där vi visar upp vad hon planerat för fester och vad jag tagit för bilder... kolla gärna in den. 

festochfoto.wordpress.com/

Svar på tråden Vill Fota - ingen kostnad