Ni som gift er utomlands.....
....har ni haft någon mottagning hemma efteråt för släkt och vänner?
....har ni haft någon mottagning hemma efteråt för släkt och vänner?
Va roligt att ni ska gifta er Utomlands, var någonstans?
Vi gifte oss i Italien och vår närmaste släkt och vänner vad med. Vi var ca 30 personer. Vi kommer inte ha någon fest, då i stort sett alla som vi tycker är viktiga var med.
Mina kompisar gifte sig i västindien. Då var deras föräldrar, syskon och några vänner med var ca 15 personer. De hade sedan en fest för alla kompisarna.
Det beror ju helt o hållet på hur ni känner det tycker jag.
Lycka till
ok, det lutar åt att det blir mauritius och då blir det bara vi. Tror nog det blir någon form av mottagning efteråt
Vi gifte oss på Mallorca helt i hemlighet i september. Tanken var att vi skulle ha nån liten fest hemma i efterhand men ännu har vi inte börjat planera nåt. Ville göra ett bildspel med bröllopsfotona men har ännu inte fått dem från fotografen så bara väntar. Känns ingen mening med att bjuda in till fest om vi inte kan visa nåt från bröllopet...
Lite dum fråga kanske, men brukar man då stå för gästernas flygbiljett och hotell eller får alla gäster fixa det själva?
Vi ska också gifta oss utomlands, i England, och funderar på att eventuellt ha ett litet tårtkalas när vi kommer tillbaka. Bara närmaste familjen och vännerna blir bjudna till bröllopet, så vi tänkte att släkten och lite fler vänner och kollegor m.m. kanske vill få vara med och fira när vi kommer tillbaka. Får se om det finns något intresse från släktens håll, annars blir det kanske så att vi hoppar över det.. Finns ju tillräckligt med saker att planera kring själva bröllopet. Men det vore kul!
I ert fall, när det bara blir ni två vid vigseln, så känns det ju ännu mer lockande att ha en fest när ni kommer tillbaka.
Men vad tråkigt. Verkligen synd att ni inte fått bilderna än. Kan ni inte kontakta fotografen och kräva åtminstone några av bilderna? Det känns som att de borde vara klara vid det här laget. Men annars kan ni väl bjuda till fest även utan bilder? Det tror jag att folk uppskattar :)