• Trollet77

Enkel klänning!! Var kan jag hitta??

Vi ska gifta oss i rådhuset i december med familjen och bästa vännerna som vittnen. Efteråt endast lunch för den närmsta familjen. - så jag vill satsa på en klänning som är lite mer "avslappnad" eller "enklare" , men det ska ändå vara tydligty att det är jag som är bruden! Någon som har tips på vart man kan hitta det?

• Svar på tråden Enkel klänning!! Var kan jag hitta??
  • Trollet77

Tack skall genast kolla upp detta. Är gärna öppen för fler tips

• Smulan

Jag köpte min på ELLOS vanlig vit klänning jätte fin.

• moa2012

Tidebuy.com (chinasida) inga problem med leverans mm..jättenöjd med min klänning och dem har ALLT  på den sidan..dessutom kan man få vilken klänning som helst efter sina mått och vilken färg man vill..jättebra priser..

• Trollet77

Puffar för fler tips!!

• LillaC

Jag gifte mig litet och enkelt och ville också ha en enklare klänning. Ett tips är att besöka en brud/festbutik och kika på fest och balklänningar som ofta är lite enklare än brudklänningar och de går oftast att beställa i vitt/ivory om man vill ha det.
    Jag provade min klänning i mörklila första gången, här är bild på det samt hur det blev till slut

• Trollet77

Åh den var verkligen vacker

• LillaC

Tack . Jag provade mig igenom många klänningar och det finns en hel del i brudbutikerna även för oss som vill ha enklare klänningar. Jag provade en hel del korta först, och hade egentligen tänkt mig något ännu enklare men jag föll för denna.

• Picnick i det gröna

Jag har köpt klänningar i vanliga affärer nu för några veckor sedan! Passa på nu, innan alla höstkläder plockas fram säger jag. 
    Jag vet inte hur många "vanliga" klänningar jag har provat som har varit lagom, men ändå "brud"!

Jag som sällan hittar kläder som jag trivs i, värst med vitt, har hittat två jättefina som jag inte ens kan välja mellan. Köpte två, eftersom de just är "vanliga" och därför även billiga! 

Nu ska jag bara bestämma mig för vilken :)

De jag har valt är lite tunnare och somrigare, men jag har även provat andra om du vill ha nåt i lite kraftigare material, iom att ni ska gifta er i december.

en av mina är denna, som finns på rea nu.
    Fast varken bilden eller modellen för klänningen rättvis alls..
    från www.vintagebyfe.com
    Anna dress White

• Brudiframtiden

Enkel enligt mig och 1900 i butik...
Svar på tråden Enkel klänning!! Var kan jag hitta??