• EliAnn

Modern festlokal i Göteborg med omnejd

Vi har precis börjat leta efter festlokal till vårt bröllop och har funderat på om det finns någon modern lokal i Göteborg eller i närheten? Finns det fina festvåningar på hotell eller restauranger kanske som ni känner till? Eller någon annan fin och hyfsat stor lokal i närheten?

Vi kommer vara ca 80 gäster och vill ha ett paket där det ingår t ex 3 rätters middag och drycka.

• Svar på tråden Modern festlokal i Göteborg med omnejd
  • Js Fästmö

Villa vanahem på stenungsön? Tar 40 minuter med bil, kolla på deras hemsida

• Eliin

Råda säteri i Mölnlycke är väldigt fint med omgivning och stämning. Där skulle jag kunna tänka mig att ha min bröllopsfest om vi hade varit i Gbg-området och inte i våra hemtrakter :)

• NinaH

River cafe på eriksberg. Jättefin utsikt!

• EliAnn

Tack för er svar! Villa vanahem och river cafe har vi tänkt kolla på. Både ser väldigt fina ut :) råda säteri tar max typ 70 tror jag så det funkar inte :( några flera förslag? Vi funderade på om det finns hotell ( tex Elite park avenue) som har fina festvåningar. Någon som har erfarenhet av en fin festvåning? (Gärna lite modern stil)

• amerika

Jag var på en hejdundrande 50-årsfest på Elite Park Avenue för flera år sedan, det var över 100 gäster i en fin festvåning. Det kan ju ha ändrats nu men det var bordsservering och hur tjusigt som helst. 

• Sjörå

Hällsnäs, samma ägare som Råda Säteri med men en större kapacitet. Vi ska ha vårt bröllop där i augusti och är än så länge väldigt nöjda med deras hjälp och liknande. http://www.hallsnas.se/

• EliAnn

Kul att höra att det är fint på Elite! Den ska vi nog gå och titta på :) Hällsnäs har jag kollat på men det känns lite trångt där tycker jag. Och så kunde de inte svara på vart man ska dansa sen?!? För mig så är det en viktig del av bröllopet! Hur ska ni göra sjörå?
    Jag har mailat med Clarion Post Hotel och de har faktiskt möjlighet att hålla bröllop! Vet inte om de inte har gjort det innan (hittar ingen info om det på nätet) men de verkade väldigt glada att jag var intresserad :D
    Finns det flera såna ställen som ni kommer på som kanske inte ha gjort det innan men har stora vackra lokaler och mat/dryck tillgänglig?

• Sjörå

Vi kommer att dansa i matsalen, de röjer undan borden efteråt. Det är inte särskilt litet där. Boka in ett möte på plats om ni är intresserade och åk dit för att titta. 

Svar på tråden Modern festlokal i Göteborg med omnejd