• Carolotta

Min viktdagbok!

Idag tänkte jag börja mitt nya liv. Jag ska satsa stort på att gå ned i vikt.
    Jag ska äta naturdiet. Köpte ett paket :)
    Någon annan som också som ska börja? Vi kan nämligen peppa varann.
    Lycka till ni alla där ute som kämpar med sin vikt. Kram!

• Svar på tråden Min viktdagbok!
  • zera

har köpt ett paket Nutrilett och nu j*vlar ska jag gå ner mina 15 kilo så det så!!!!!

• dala82

Jag!
    Har legat vaken hela nattne för att jag har varit så arg! Jag är väldigt duktig på att starta mina scheman och planeringar på att gå ner i vikt, men sämre på att avsluta dem! Men nu *%¤#"!&/())!!!!!

• zera

Carolotta
    vad är Naturdiet?!

hur mycket ska/vill ni gå ner?

• dala82

Är inte naturdiet det de gör reklam för på TV, finns i choklad, vanilj och jordgubb och det är det jag tänker på. Hur fungerar såna. Har alltid varit emot sådana produkter, egentligen vet jag inte varför. Jag skulle nog bli så hungrig om jag bytte ut mål mot en dryck.

Allt som allt skulle jag vilja gå ner 8-10 kg. Men jag förstår att det inte är möjligt till sommaren, men kanske 5 kg? Eller vad tror ni? Blir så fruktansvärt arg och besviken på mig själv. Jag är en expert på att inleda och planera sådana här saker, men usel på att hålla dem!!!

• dala82

om det är det jag tänker på

inte "och det är det jag tänker på"

• zera

jag provade Nutrilett för ett par år sen, gick ner 4 kilo på två veckor, men då drack jag inte bara Nutrilett utan åt middag varje kväll, tänker göra likadant nu oxå...

• dala82

Men håller du inte på att dö av hunger när du kör med sånt där? Menar inte att det är ngt fel, är mest bara nyfiken.

• zera

man blir mätt när man dricker sin lilla drink och för min del håller det sig ganska länge, visst blir man sugen på annat, men det är bara att bita ihop

• dala82

Okej! Kanske borde testa iallafal..På hur lång tid vill dub gå ner dina 15 kg?

• zera

hmmm...vet inte, men det kommer nog att några månader...tyvärr

• dala82

Tänk om det bara kunde försvinna över en natt...hehe

• zera

min kompis gick ner 15 kilo med viktväktarna, men jag är alldeles för lat och bekväm...orkar inte hålla på att räkna points och kalorier...

• dala82

Jag har varit med i viktväktarna förut, men det funkade inte för mig. Jag tyckte att det var för jobbigt att räkna points och hålla reda på allt, inte för själva räknadets skull utan att det blev för jobbigt för "psyket". Jag mådde inget bra alls, det blev liksom fel bara. Har haft problem med maten förut och därför passade inte den livsstilen mig, att hela tiden hålla koll.

Jag måste gå ner i vikt på ett tryggt sätt, inte gå ner för fort och att det inte upptar hela min tankeverksamhet. Så därför ska jag nog efter närmare eftertanke inte hålla på med nutrilett och annat. Utan istället tänka på vad jag äter och motionera. Det fungerar för mig, så jag vet egentligen inte varför jag inte satt igång tidigare. Så fort jag lägger om mina matvanor och drar ner på godis så går jag ner i vikt. Jag äår så lat bara...

• dala82

Carolotta
    Hur mkt vill du gå ner?

Svar på tråden Min viktdagbok!