Hejsan!
Nu har jag haft möhippa! jag visste ju att min syster hade tänkt ordna en hippa, men jag trodde att det skulle bli på en helg, så jag var inte så orolig nu i veckan.
Så väckte mamma mig i går morse med ett brev från en kompis i Stockholm där det stod VAKNA! Alldeles förvirrad läste jag det och där stod att jag skulle vara på flyplatsen senast 09.30. Så då blev det till att snabbpacka ihop lite saker och snabba sig i väg. Jag hade fått ett bokningsnummer så där fick jag hämta ut biljetter till stockholm!
Framme i STockholm mötte min kompis mig och jag fick ta på en slöja och så åkte vi in till stan. Jag trodde att vi typ skulle åka till henne och laga middag och mysa lite, men vad förvånad jag blev när min syster( som bor i Skåne), kusin (som bor i Norrköping) och en annan tjej mötte upp vid centralen! Så gick vi och åt lunch. Jättetrevligt.
Sedan gick vi iväg till skärgårdsfärjorna där alla utom min kompis stannade kvar. (jag misstänker att min syster är på väg till Umeå för att göra hennes riktiga hippa med lite annan folk här. Och att min kopmis fixade detta för att hon inte kunde vara med då hon ska simma tjejvansbrosimmet). Så vi åkte iväg med båten och hoppade av på Hasseludden (eller vad den nu heter). Där gick vi på det japanska badet! Jättelyxigt. Vi gick på meditation, badade, åt jättegod middag och låg och pratade i vårt rum till jättesent. Sedan åt vi lyxig frukost, gjorde lite Qi GOng, och badade lite till. Sedan åkte vi till henne och hälsade på hennes baby som jag inte sett på länge.
Verkligen jättekul och hur lyxigt som helst!