Träff i Umeå tråd nr 3
"Station" skulle det stå...
"Station" skulle det stå...
OK, då ses vi där!
Glad midsommar!
Så bara för att summera:
Vi ska ha en träff på torsdag klockan 15:00 på Station, eller hur?
Vi ses där!
Tack för igår, tjejer! Det var verkligen roligt att få träffa "likasinnade" o prata bröllop o annat. Och vilket väder sen! Jag är gärna med på nån träff till i sommar!
Mitt alias var ju inte alls Mjölk, utan Hetta!
Jag är gärna med o ser på när ni dricker öl, jag kanske kan få lukta? Jaja, jag får väl ta nåt annat!
Vem var det som mer var gravid här? Kommer ej ihåg ditt alias!
Alias på Familjeliv alltså!
Visst är man virrig ibland! Hade använt "Mjölk" på andra sidor!
Bröllopsälskaren: Har registrerat mig som "Mjölk" på Familjeliv!
Själv väntar jag nu på min klänning från Kina. Hoppas på att den kommer i början av veckan!
Moulin:
Kolla länken:
www.angelfire.com/jazz/hettas/wedding/
Berättde för handledaren idag att jag är gravid. Det gick hur bra som helst! Han sade grattis! Jag är ju inne i 12 veckan nu så graviditeten är mer säker nu. Känns bra!
Callimillae:
Tack!
Jag är ju doktorand så jag antar att det är lite lättare med en sådan arbetsplats. Att vara gravid när man doktorerar gör ingenting, inte att vara mammaledig heller. Själva doktorandtjänsten tar bara lite längre tid då.
Moulin:
Wow vilken fin klänning! Ska du sy själv eller låta nån sy upp den?
Callimillae:
Vet inte om jag känner mig så duktig, men tack ändå! Jag ska doktorera i molekylär ekologi (en hel del populationsgenetik på molekylär nivå). Jag kommer att titta på insektsangrepp på asp och hur trädet försvarar sig.
Moulin:
Just det, från Kina. Jag väntar klänningen vilken dag som helst nu. Det kostade 1200 kr (i affär 5900 och då ingår frakt, tyllkol o ev. en liten enkel slöja. Känns bra, men jag vill ha min klänning nu!
Callimillae: Kul o kul, det är intressant. Men det är klart att jag gillar ju att labba, sen får jag även vara ute i fält + göra exp. i växthus så det är ju kul.
Lenchen: Vad kul! Härligt med folk som kommer långväga bara för att vara med en! Och kul om det blir en hippa till!
Callimillae: Ja, det tar ju 4,5 år, men jag är ju gravid nu så det tar väl lite längre tid! Speciellt om vi planerar fler barn sen!