• love06

Bröllop i Värmland 2006

Jag undrar om det är fler värmlänningar som ska gifta sig nästa år? Vi är precis i början av vårt planerande, men jag har redan konstaterat att det kommer att bli svårt. Det är så mycket som måste stämma och att hitta de rätta ställena är inte lätt. Kanske går det lättare om vi kan hjälpas åt och ge varandra tips.

• Svar på tråden Bröllop i Värmland 2006
  • love06

Vi funderar lite på att ha festen på Kavaljeren Apertin utanför Kil. Är det någon som har erfarenheter av dem? De har så mysig miljö och det vore skönt om man slapp arbetet med maten och servering.

• love06

Sandi99: Själv kommer jag från Fryksdalen (har bott i både Torsby, Sunne och Kil). Därför känner jag inte till Kristinehamn så bra. Finns det någon butik där som hyr ut eller säljer bröllopskläder? Utbudet är ju inte så stort här som i storstäderna. Vad jag vet så finns det 2-3 ställen i Karlstad och ett i Sunne. Jag har inte varit och kollat på något av ställena, men tänkte göra det snart. Jag måste skapa mig en bild av vad kläderna kommer att kosta för budgetens skull.

• love06

Är det någon av er som känner till en cateringfirma som heter "Sofias kalaskockar"? Jag var in på deras hemsida och det verkade vara bra. Fast frågan är hur det fungerar i verkliga livet och om maten är god.

• love06

Glömde att nämna att vi har bestämt datum nu, 3 juni nästa år kommer vi att bli man och hustru om planerna går som de ska. Vi har redan bokat hembygdsgården i Kil. Den ligger med utsikt över sjön Fryken, så det är jättefint där.

Svar på tråden Bröllop i Värmland 2006