Inlägg från: snöran |Visa alla inlägg
  • snöran

pappersskärare

jag är på jakt efter en pappersskärare men har inte så stor erfarenhet av dylika manicker. det jag vill ha är alltså en pryl som kan skära/dela papper och foto. i min efterforskning har jag förstått att det finns två olika typer, dels de som skär med en rullande vågrät linjal och dels de som har en typ fallande kniv.

vänder mig nu till experterna på bt för hjälp! :D vad är bäst/enklast/ger snyggast resultat? jag kommer främst att använda den till att beskära foton.

kram med förhoppningar om tips å råd!

• Svar på tråden pappersskärare
  • snöran

det var helt okej pris iaf! det är ju inget proffsapparat jag ska ha heller ;)

är det en fällkniv ni liksom drar ner eller är det en typ rullande kniv på din apparat? jag vet inte vad som är bäst? om det ens spelar nån roll :)

• snöran

Vegasbruden: det du skriver befäster mina funderingar! tack! har hittat en nästan löjligt billig med rullmekanism på clas ohlson (en knapp hundring) å tror den skulle funka perfa för mina ändamål. dock, de billighetsvarianter du har använt; är de jättedåliga eller håller de iaf en överkomlig kvalitet?

• snöran

agnelia: dundertack för det tipset! det får bli den lite dyrare då - den som T.Karlsson pratar om (fast den jag tittade på kostar 298:- iofs).

tack för hjälpen alla!
    en trevlig helg önskas fr mig :)

• snöran

agnelia: jag är hysteriskt tacksam verkligen! hade du inte varnat hade jag förmodligen glatt kommit hem med den billiga dyngan å förbannat min snålhet ;)

lovar att höra av mig så fort jag fått resultat av min empiriska forskning!

• snöran

promised to get back on info om hur det gått; köpte en rullskärare, förvisso billig (och förvisso på clas ohlson), och den funkar vid upptepade test hur fint som helst! ser nu också på de senaste inläggen att jag tydligen gjort ett rätt val i form av modell :) dock visste jag ju inte att jag skulle kollat om det går att byta ut själva kniven, men min modesta användning kräver förhoppningsvis inte att den blir utsliten särskilt kvickt?

passar också på att tacka för alla schyssta råd i ämnet!

kram!

Svar på tråden pappersskärare