• Forsfors

Tuttvärk vid ägglossning

När jag har ägglossning så får jag så himla ont i brösten, det kan sitta i upp emot en vecka och det känns som att de ska sprängas. Finns det några knep för att lindra detta?

• Svar på tråden Tuttvärk vid ägglossning
  • Texas

Får också ömma bröst vid ägglossning. Vet inte vad man kan göra tyvärr.

• frulan

Nä, önskar oxå att det fanns något att göra åt det... samma med värken i magen.
    Det är lixom inte nog med att man har det under mensen (iofs är den värken 152 gånger värre än under ägglossningen).

• Forsfors

frulan: jag har också "mensvärk" vid ägglossning, det är irriterande även om den inte är lika hemsk som den riktiga mensvärken.

• frulan

Det bästa var bara när jag var på återkoll efter att ha åtgärdat cellförändringar.
    Då pratade jag med dem om att jag var så trött på att vara hemma 2 dagar i månaden för att jag har så ont, blöder o benen liksom förlamas. Jag har ont vid ägglossning o känner när ägget lossas (antar jag... hehe). Jag fick bara en massa "ooooh" o "aaaah", "vilken fin kontakt du har med din kropp" o "vilket bra blodflöde" (eller nåt).
    VA?! När jag uppriktigt sagt har problem!

Då började jag med p-piller igen. Men nu, 2 år senare, slutade jag igen. Glömde bort att man blev så avtrubbad känslomässigt och jag ville tillbaka till mig själv.

Så nu får jag stå ut med värken ändå Jag är ju mig själv i alla fall...

• frulan

Jo, just det jag sa att jag trodde att ägglossningen var precis nu och under undersökningen sa de att de såg ägget (kan man verkligen göra det, de såg väl något i alla fall?) och tyckte det var fantastiskt att jag kände det.

• July

Jag har samma problem sedan jag slutade med p-piller. Inte nog med att jag drabbats av akne (när man inte haft en finne i hela sitt liv innan) men jag har fruktansvärt ont vid ägglossning också. Det enda positiva är väl att man vet när man kan tänkas bli gravid om man nu vill försöka någon gång men problemet är väl att "få till det" eftersom jag har så himla ont vid ägglossning! Vet inte riktigt vad man kan göra för att minska smärtan i brösten men jag har hört att man ska undvika kaffe, te, alkohol samt träna regelbundet och äta nyttigt. Inte vet jag om det är sant men man kanske får en sundare kropp i alla fall?! :?

• frulan

Precis, nu fungerar min onda ägglossning som preventivmedel Vi vill inte ha barn.

• Forsfors

July och frulan: Visst är det knepigt hur kroppen beter sig? Det är ju meningen att man ska vara jättesugen när man har ägglossning för att fortplantningen ska flyta på bra, men jag kan då inte påstå att jag känner mig jättesexig eller särskilt "på" mitt i allt ontet. kroppen beter sig ju egentligen onaturligt när den är naturlig.

• Bobou

Åh... jag har inte haft ägglossning på mer än fem år eftersom jag äter p-piller... ...och jag saknar det.

• Forsfors

Hur länge sitter era besvär i? Mina brukar börja någon/några dagar innan och kan hålla på i en vecka, ibland ända fram tills mensen då mensbesvären tar över.

• Texas

Ömmheten brukar sitta i någon vecka och slutar några dagar innan mensen sätter igång. Jag tror dock att det är mina p-piller som orsakar detta för jag upplevde inte detta innan jag började med mina piller.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Tuttvärk vid ägglossning