• Leni

Minipiller-sluta ta dem

Hej alla!
    Har sedan sex månader tillbaka ätit minipiller istället för p-piller... detta för att min barnmorska inte kunde skriva ut mer p-piller till mig då de fått skärpning på vilka somfår äta p-piller och ej...min pappa hade nämligen hjärtinfrakt som ung.
    Men minipillrerna funkar inte alls... blöder i 16dagar varje månad... är väldigt nedstämd och har noll sexlust... funderar därför på att sluta... frågan är bara när?
    Funderar på att sluta redan i morgon... en vecka innan kartat tar slut... spelar dock ingen roll då alla pillrerna är likadana...
    Det jag ändå undrar är hur det har varit för er andra när ni har slutat med minipiller eller p-piller... när komer er mens tillbaka? Får man tillbaka den direkt eller dröjer det ett tag? Min 16 dagar med blödningar är precis över så jag är inte så sugen på att blöda igen...

• Svar på tråden Minipiller-sluta ta dem
  • Leni

jag tror att med minipiller så kan man sluta när som helst... i och med att alla piller är likadana...
    Ngn som är av annan åsikt?

• Leni

Ananas:
    Jag hade för mig att det är som du sa om när man kan sluta med dem...
    Jag har bokat en tid för rådgivning och får väl stå ut med pillrerna tills dess... annars funderar jag på att sluta med dem och köra kondom... sedan gå på rådgivning och ta en ordentlig funderare på om jag vill stoppa i mig hormoner igen...

När du slutade menade du att din mens kom tillbaka direkt efter att du slutat?

• Leni

Känner oxå att kondom kanske vore det bästa alternativet... då mixtrar man inte med ngt...

Svar på tråden Minipiller-sluta ta dem