• ottina

    Växjöbrudar - tror vi att det kommer att regna på bröllopsdagen??

    Hallojsan alla "Brudar"!!!!

    *hahahhaaaa*

    Tänk att snart är det dax...........dagen då man ska bara få vara så där underbart vacker..........och inte glömma bort att man ska njuta........Vi har 1 månad 3 dagar och 20 timmar kvar till vår dag......
    Fest programmet är nästan klart.......vigselprogrammet lika så.
    Nu är det mest slutförandet på det där lilla extra.........Träffa prästen...........fotograferna. En vecka inna ska jag provsminkas.......av Eva på "Raffel´s". Sussi min frissa ska färga och klippa håret.....plus lite prat om uppsättningen............LÄNGTAR.
    Fast dock vill jag njuta av allt detta..........Vad ska man bara hitta på sedan.........*fniss*

  • ottina

    Möhippa !!!!!!
    I Måndags så tog de mig.............jobbargänget. Ojoj vad det var kul.........Fick slöja och krona. Skålade i skumpa med de som inte kunde hänga med............till simhallen, 80'tals baddräkt, nalle puh badlakan, solhatt, solglas ögon. Barnkalas inne på simhallen med glass och balong, lek i äventyrsbadet....Jag vann röda banan.....en vatten rushkana. Dusch och bastu.........massage, fina kläder........middag på en resturang..........då anslöt mer folk......tillslut var vi 40 st från jobbet...........halva styrkan................och jag njöt. Underbart...............

  • ottina

    Waimea Hoppas ni får en underbar dag på lördag.........Jag njuter fortfarande av min måndag...ska bli kul att se korten sedan......

  • ottina

    Gucci:Så fin BRUD du är.........en annan längtar oxå ( 18 dagar, 21 timmar och 53 sekunder kvar !!!)........Anna har berättat lite gran om ert bröllop........Mysigt.

    Emlu: Ja jag fick en underbar möhippa av jobbet.....tänk 40 st på Venezia........för min skull. Tårarana var där hela tiden. Men vad jag NJÖT.......Får väl se om det händer något skojsigt till helgen........*fniss* och jag antar att den blivande vet en del..........*ler*
    Vilket jag vet om honom...*hahahahaaaa*

  • ottina

    Åsa78 : Ska ni åka i väg, så gott. Njut. En annan är ju i full fart med allt.........*fniss*
    Tusen tack för möhippan förra veckan..........

    Njut nu av Kreta.

  • ottina

    Vi hade Prästen hemma i måndags.........och ska gifta oss den 28 maj..............Inga problem alls. Anders som prästen heter är så lugn och trevlig.

    Måste få berätta om min möhippa nummer 2.
    I går kväll så tog dem mig............UNDERBART.
    Skulle hem till en av tjejerna på ett " Symöte".....eller man kanske ska kalla det fralle gänget.......
    Jag kommer 30 minuter förtidigt.......brukar göra sådant. Då är redan de andra två där.........Hmmmmmm.

    Efter en stund så ska vi skåla för mig. Då kommer det fram 2 st till....
    "Får vi oxå vara med på en skål?".

    Oj vad jag blev glad. Vi pratade, skrattade, ut på resturang och åt. Jag fick en t-shirt med texten "Jag ska gifta mig". Och bilder från ett tagsedan.......*fniss*

    När kvällen är slut kommder det fram ett kuvert. Ett kort där i med texten att jag hr fått tid för att göra iordning mina naglar(En dröm men dock inte med räknad i budgeten)
    .......PLUS att de ger oss en övernattning på stadens hotell efter bröllopet..........(Vi hade tänkt sova hemma natten efter...)
    Oj vad det var nära att jag började gråta..........tala om att man har goa vänner............UNDERBARA.
    Jag njöt............

  • ottina

    Gucci: Japp det är Anders Stynsberg.........
    Var han bra som giftas präst????
    Han har även tacka ja till middagen sedan......

  • ottina

    Gucci: Ja det låter ju lovande.......han var enkel och lättsam när han var här hemma.

    Jag trodde nog att det skulle bli någon möhippa till i helgen men inte.............Kan tänka mig att det blir vid ett tillfälle där det är lite lugnare........2 st är gravida,en har en liten som ammars och en utan.......och så ja´......kanske i morgon......*fniss*
    Tala om att man är stressad.......Har redan haft 2 st möhippor........Underbart.Att det är så kul med allt detta fast denna ovisshet är tuff...........Men jag fortsätter att vänta........*hahahahaaaa* :)

  • ottina

    Waimea: Ja jag är så stolt............underbara vänner............jag njuter.:)

  • ottina

    miks: Åååå Öjaby är oxå MIN kyrka............så kul. Jag vet tyvärr inte hur prästen är där nu. Minns bara Rye. Vi ska ha en präst som heter Anders Stynsberg.....han är bra. En kul typ.
    Vi ska ha vår vigsel ute i Sansbro. Vid stranden av Helga"havet"..........Kyrkans sommarhem. Min blivande har varit gift innan så han ville inte i kyrkan men kunde tänka sig ute.........så nu blir det så nästa helg................

  • ottina

    Vi har oxå bokat vår tårta från Toftastrand...............deras vita prinsses tårta med hjortronsylt..............mums.

  • ottina

    miks: Japp jag år från Öjaby.........lämnade öjaby -88.fast då var jag 19 år..............Det är ett fint ställe. Nu bor jag i Sandsbro och trivs som fisken...........och du är nöjd med Göteborg???

  • ottina

    Godmorgon alla flickor !!!!!
    Nu är det bara 7 dagar kvar......sedan är man hustru..........Helt otroligt. Jag njuter så..............
    Veckan ser tuff ut men bara skojsigheter.
    Nu ska jag snart hem och sova efter ett 10 timmars pass på jobbet............Zzzzzz. Njut av din dag.

    Kram Ottina.:) :) :) :)

  • ottina

    Hallojsan där !!!
    Ni som har gift er och har allt det här bakom er............
    hur känns det ????
    Har ni hunnit framkalla kort än...........
    något som ni kunde ha tänkt på ???? Glömde????
    Tips????

    Kan ju vara bra att veta.........

    Vinkivinki/Ottina :)

  • ottina

    Åsa78. Vad bra att Kreta var kul............
    Boken ligger kvar på jobbet......i personalrummet. Bara att låna...........*fniss*
    Du är så välkommen att titta............ser ju ut att bli fint väder dessutom. Det sista jag gör just nu är matlagning, dukning, blommor, mig själv...*fniss* ska fixa naglarna på torsdag.
    Det som är svårt just nu tycker jag är allt det vanliga som måste göras. Mat lagning till hungria barn, tvätt, jobb..........men men...............bara in i dimman. Jag hinner dock njuta..............:)

  • ottina

    Hurra hurra nu är jag gift !!!!!!
    Så gott så............i dag är jag ledig från jobbet..........städar av här hemma vilket vi inte har hunnit med veckan innan allt...............tittar på våra presenter och bara myser..........
    går till datorn och kollar på våra kort lite då och då mellan städningen.........
    en sådan dag............
    Vi fick kanon väder..........sol och sol. Vigseln var utom hus på gräset vid Helgasjöns strand. Håret, sminkningen, fotograferingen, vigseln, festen ja allt bara blev så där underbart som vi ville...........helt enkelt kanon. dagen efter städade vi av i lokalen.....körde hem allt och tittade igenom presenterna...........sedan körde vi till Helsingborg.............vår bröllopsresa.
    Middagar, havspromenad, bad i kärleksnästet (en vindsvåning där vi badade varmt bad i en trätunna, rosenblad, tända ljus och klassisk musik) helkroppa massage, shopping, vila, njutning, vin ja allt mys............och bara VI.

    Nu är varadagen här igen............och jag njuter av att vara FRU Kytömäki.:) :) :) :) :) :)

Svar på tråden Växjöbrudar - tror vi att det kommer att regna på bröllopsdagen??