Ottina: Möhippan jag var med på i helgen brev riktigt bra. Vi var i och för sig bara sex personer, men jag lovar, det var jättebra. Först fick bruden klä på sig en illande rosa klänning, sedan utstyrslades hon i tiara och trollspö. Dags för karaoke-spinning! Hon fick sjunga med till tre låtar och dessutom genomgå en quiz om hennes kontrollbehov *skrattar*. Därefter badade vi, lurade upp henne i hopptornet.
Efter bad och lite käk for vi iväg och handlade mat till middagen, bruden fick (i sin rosa klänning) be folk om att lägga ner varor i hennes korg utan att förklara varför.. *fniss*
Sedan åkte vi hem till mig, jag hade dukat och gjort i ordning ett ordentligt sånghäfte. Vi lagade mat ihop, sjöng, drack vin och myste. Dags så för dans! Bruden ikläddes kortkort supertight sextiotalsklänning och vi intog ett halvtomt Oléo, men det var riktigt, riktigt roligt. Slutligen lindade vi på bruden en ögonbindel och ledde henne genom stan, mot statt. Det var nämligen svensexa för hennes blivande man samma kväll, så planen var att de unga tu skulle romantisera lite. Vi tog på henne ett riktigt hemskt nattlinne och tvingade henne att ligga ner och vänta. Hennes M2B var dock lite överförfriskad, tyvärr, så så värst mycket romantik blev det inte när han väl kommit till hotellrummet. (Han hade lufsat ur svensexans synfält och oförhappandes petat i sig ett par whiskey) Men alla hade roligt, och M2B:n fick vackert traska hem i sin urtjusiga dansbandskostym på söndag morgon..