Nån som testat att fasta?
Jag rekommenderar inte detta.
Har testat att fasta i hela 5 dagar... (av 6 dagar) köpte ett fastepaket på hälsokosten, men var tvungen att avbryta för att jag mådde så dåligt. Är vegetarian annars så jag behövde inte trappa ner så mycket. Första dagarna kändes okej, förutom att jag var så himla hungrig hela tiden. (Har aldrig fattat att mat egentligen betyder så mycket för mig). Blev på snudd deprimerad på slutet. Kan tala om att hjärnkapaciteten kommer att gå ner skapligt under en fasta. Jag hade så himla ont i huvudet, kunde inte koncentrera mig alls på mina arbetsuppgifter. Jag kände själv att jag blivit "dum i huvudet" vilket var otroligt frustrerande. Flera i min omgivning snackade om denna kick man skulle få av att fasta. Den lös med sin frånvaro kan man säga. Och det där med att man rensar kroppen är bara en myt. Kroppen lever istället på dina muskler, dvs fettet blir kvar på kroppen, men du blir istället svag och orkeslös. Dessutom blir man knasig imagen på slutet.... Tja.. det säger sig självt. För min del blev den där fasteveckan rena mardrömmen och jag kommer aldrig att ens fundera på att göra om det.
Ursäkta, vill inte skrämmas, men upplevelsen blev så stark för mig och i samma stund som jag fick äta något igen så började jag må sååå himla bra. =)
Det finns ju sån där annan utrensande dryck.. typ tonidraine eller vad det heter. Prova att äta mer vegetariskt och drick rensande dryck istället, det tror jag är bättre för kroppen.
/ Bara min erfarenhet