Inlägg från: blåsippa |Visa alla inlägg
  • blåsippa

Någon som har möss hemma (ej som husdjur)

jag kännde som dej i början men att ha dem inne springandes över vardagsrumsgolvet när man tittar på tv, då kännde jag att nä nu får det vara nog!
    (jag har aldrig matat dem!!)
    Hur det än är så sprider de massor av bakterier o har man /får man barn som ska vara på golvet...

Så nu har vi haft fälla under diskbänken de senaste åren o tagit en o annan mus. jag inser att de förökar sig från att vara 4 till 100 på noll tid!!

Å det är vi som ska bo i huset inte dem!
    är ju inte kul att kanske få möss springandes i sängen när man sover till exempel....

Nä jag förstår din känsla för att de är söta det tycker jag med o är en stor djurvän men nä möss ska inte bo i huset..

Tänk när de kalasar i ditt skafferi , sitter på bordet o äter smulor o du sen lägger din macka där bland alla bakterier, hu då!!!

Visst, kommer ni ej att klara fällor så visst gör en fälla o släpp ut dem LÅNGT hemifrån...men var beredd på att det blir många möss för som sagt de behöver bara några ynka milimeter för att pressa sig in o ännu mer attraktivt är det ju om du matar dem... Gör du det får du faktiskt skylla dej själv ....Skaffa nåt annat husdjur att mata istället!!

Svar på tråden Någon som har möss hemma (ej som husdjur)