Min sambo har gett mig ett ultimatum
Elvira M: Jag tycker att det låter som rena pinan för dig att bli söndertjatad morron till kväll! Att du bara klarar av dina studier under den press du lever med tycker jag är rena undret, du måtte vara en stark person. Jag vet ju inte vad din kille känner men borde han inte stötta dig och hantera dig mjukare när du mår dåligt? Att tjata och ställa ultimatum är ju extremt nervpressande och opsykologiskt! När jag är nere och känner mig omotiverad söker jag främst en mjuk famn och tröst för att orka ta itu med livet igen, inte benhårda krav och tjat. Jag förstår dig, det måste vara svårt! Att ni bor på var sitt håll kommer nog att vara en bra lösning och du kommer att märka hur du hanterar detta utan hans krav och attityd. Måste ni vänta till hösten? Du verkar behöva en paus ifrån honom redan nu. I mina ögon en osympatisk och klumpig kille som lider brist på empati. Hoppas i alla fall att studierna går bra, det är mycket värt! Hoppas också att du har någon/några att prata med för att få stöd. *Tröst* //G