Äktenskapsförord utan giftermål?
Om jag var du skulle jag ta kontakt med en advokat/jurist tex genom er bank och skriva ett kontrakt liknande ett aktenskapsforord. Kontrakt som ar ratt uppstallda ar giltiga oavsett om ni ar gifta eller inte - men det kan vara snarigt att fa det ratt och val vart de pengar det kostar att betala en jurist for att gora det.
Ang. utbyggnaden ska ni *absolut* skriva kontrakt om det, det kan bli valdigt svart att bevisa att du lade pengar till det annars, for da har du ju i princip lagt pengar for att oka vardet av *hans* egendom. Min pappa gjorde tyvarr det misstaget med sin forra sambo, betalade for renovering och utbyggnad av hennes hus (som hon agt i 30 ar och i princip betalat av). Givetvis tog det slut mellan dem och braken borjade, och det tog lang tid innan han fick sina pengar tillbaka (det var bara for att han ar en noggrann person som behallit kvitton osv som det over huvud taget gick att fa tillbaka dem). Trots att det gick till ratten fick han inte tillbaka allt (for att inte tala om all den tid han lagt ner pa det).
Sa skriv kontrakt! Inte romantiskt men vem har rad att vara romantisk?