• MimmiMus

Panik - Cambridge

Jag vet inte hur jag ska tackla min ångest just nu.

Jag har vart och givit blod idag och precis när jag skulle stiga ur blodbussen skyndar sig sjuksköterskan fram till mig och gav mig en karta med järntabletter.

Dilemmat är att jag är en hängiven cambridgera och superduper noga med att bara äta pulvret och dricka vatten.

Jag är såååååååååå rädd att dessa järnpiller skall störa min ketos. Går på ren kur just nu och det går så bra. Funderar på att sita i att ta dem. Jag mår tipptopp just nu.

Någon som kan lägga i sitt veto?

Tacksam!!!!

• Svar på tråden Panik - Cambridge
  • Gloriousgirl

Fattar precis vad du menar! Men, ta dem, det är bara järn och inte socker i dem va? Jag har faktiskt ätit 2 st huvudvärkstabletter under min rena kur och det gick bra.... så när det gäller såna "rena" produkter så kan du gott ta dem.

• vixen not a tramp

Det är klart att du ska äta dom! Farligt att bli för fanatisk ju! Jag tror att det bara kommer ha en positiv effekt för din kropp!

• f.d. Svart brud

Det är helt OK att ta vitaminpiller och mineralpiller under kuren. (Har hört om flera som fått B-vitaminbrist efter cambridge.)

När jag gick på cambridge inför mitt bröllop, tog jag visiblin, eftersom jag blev hård i magen. I den fanns det dessutom liiite socker för smakens skull. Jag gick ändå ner 13 kg på 1 1/2 månad.

Jag hade tänkt att fortsätta gå ner med cambridge efter bröllopet. Provade tre gånger vid olika tillfällen, men jag fick hemska nervsmärtor i fingrarna varje gång och magkatarr. Smärtan i fingrarna kom nog av den höga proteinhalten (min mamma hade samma problem när hon åt kött och det gick över när hon blev vegetarian).
    Givetvis gick jag upp alla kilon inom ett halvår igen.

• MimmiMus

Hej, och tack för alla tips och råd!

Jag tog mitt förnuft till fånga och äter järntabletterna. Jag märker inte av att detta skulle påverka min kur på något sett så jag är jätteglad.

Va tråkigt att du gick upp igen!!! Jag gick ner 13 kg på 6 veckor för ett år sedan och jag har inte gått upp dessa. Nu skall jag ta de sista 13 kg. Satt mitt mål till den 3 juni. Då har jag gått ner 26 kg sammalagt.

Kämpa på tjejer!

Mimmi

• mullig

motionerade du da? (mimmimus) eller bara deu drack cambridge? jag har cambridge sa att det räcker i 15dagar..vad ska jag göra för att fortsätta minska (SNABBT) i vikt efter? ungefär sa som du? fick du en slappp mage? tränade du pa gym ellerggick promenader? //beehöver tappa typ 17kg pa 2manader!

• MimmiMus

Jag tränar ingenting alls om jag ska vara ärlig. Magen blir platt och fin i alla fall. I och för sig blir det vldigt mycket promenerande för mig. Jag bor mitt inne i Stockholm vilket gör att man går. Åker inte buss eller t-bana. Av naturliga skäl. JAG LOVAR ATT DU FIXAR DETTA! Skriv om du behöver råd och peppning!

/mimmi

• mullig

ok, för tillfället rör jag mig minimalt..men jag ska börja med mrgon promenader och sedan kvällspromenader eller gym träning! NU jävlar!

Svar på tråden Panik - Cambridge