• Kesella

Hur får killar nya kompisar??

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och vi har drabbats av en kris. När vi blev tillsammans hade min sambo mycket vänner, men som så många andra nyblivna sambos så slutade han att höra av sig till dem när han träffade mig. Vi har typ levt ganska isolerat de senaste fyra åren och nu måste det vara slut på det här!

Min sambo är otroligt rastlös och ledsen eftersom han inte har några kompisar kvar. Han känner mycket folk, men anser inte att han vill umgås med dem eftersom han intehar något gemensamt med dem, enligt honom. Skillnaden mellan oss är att jag har få men goda vänner som jag närsomhelst kan ringa för att göra något - han har inte det. Jag är även aktiv i en tjejklubb som jag träffar varannan vecka.

Han är inte sportintresserad, annars hade han kunnat börjar spela innebandy eller liknande. Han är intresserad av datorer, träning (gym), och film. Hur 17 träffar killar kompisar när de inte är sportintresserade??

Vi är även medvetna om att vi måste hitta på mer saker tillsammans och ha en plan när helgen kommer så att vi inte bara sitter inne och ugglar i lägenheten.

Vi älskar varandra och vill vara tillsammans, men det måste bli någon skillnad snart! Annars kommer vi att bli tvungna att dela på oss och det vill vi inte.

Jag vet att det egentligen är upp till honom att ta tag i det här och jag vill inte vara hans morsa typ "ut och lek med dig", men han har svårt för att få tummen ur...!

Hjälp snälla!

Kram
    Kesella

• Svar på tråden Hur får killar nya kompisar??
  • Kesella

Vi bor i Växjö, och här finns det också filmklubbar så det är ett jättebra tips!

Annars finns det ju, precis som du säger, LAN-klubbar och liknande

• Kesella

Vad ska vi tjejer göra då för att få igång våra karlar??? Jag menar, detta dåliga humör och denna rastlösthet går ju ut över oss också! Jag anser att min sambo måste ta ansvar för sitt eget liv och ta tag i det här. Saken är den att det har varit så här ett längre tag och ju längre tid som går desto svårare blir det.

Min sambo jobbar och på hans jobb finns det mycket yngre folk (min sambo är 27) så det kan inte finnas någon brist på folk att umgås med...

• Kesella

Santa Fe:

Jodå, vi har många parvänner. Saken är bara den att han vill ha egna vänner och helst sådana som är singel eftersom det är de som, enligt honom, hittar på mer saker. Han hade en kompis som han trivdes jättebra med, men han träffade en tjej och blev plötsligt tråkig... (precis som min sambo blev, antar jag, när vi träffades)

• Kesella

Hej The Guy!

Tack för ditt svar! Jag känner exakt så som du skriver, d.v.s. att jag inte kan göra mycket mer än att uppmuntra honom!

Han måste ta tag i det själv. Saken är bara den att han måste som sagt "få timmen ur" och det verkar inte vara helt lätt...

Jag föreslog att han skulle höra med några jobbarkompisar om de skulle gå och ta en öl på onsdag eftersom det är helg på torsdag, men det förkastade han helt.

Kanske försöker jag för mycket? Jag ska nog tagga ner lite och låta honom ta det i sin egen takt...

• Kesella

"Få tummen ur" menade jag ju...

Svar på tråden Hur får killar nya kompisar??