Inlägg från: blivande fru J |Visa alla inlägg
  • blivande fru J

Hur får killar nya kompisar??

För oss har det blivit lite så att mina vänner också är hans vänner medan hans vänner är hans. Jag har ett antal vänner, både killar och tjejer som jag gärna träffar och de umgås gärna med oss båda och jag vet att han är välkommen i deras gemenskap också. Min sambo däremot har typ bara en nära vän och de umgås alltid på konstiga tider, andra platser än hemma hos oss och gör framförallt konstiga saker. jag tycker att det är viktigt att ibland umgås gemensamt med vännerna, självklart umgås jag ofta med mina vänner utan att min sambo är med, men det är tråkigt att aldrig kunna göra något gemensamt med hans vän(ner). Är era män också så?

jag håller också med om att min sambo har alldeles för få vänner, och ingen som han tycks kunna prata om "viktiga" saker med. De verkar mest spela dataspel, spela in film och titta på film. Jag tror min sambo skulle behöva göra något nytt med nya människor men han verkar ha svårt att inleda nya kontakter med jämnåriga. Kollegorna på jobbet är 20 år äldre och har barn och husvagn och ofta även barnbarn. jag förstår om min sambo inte känner sig särskilt nära dessa personer.

Hur ska man få dem att komma sig för att söka nya kontakter? Ofta träffar man ju nya kontakter unbder studietiden om man läser ett program i alla fall, min sambo har bara läsat enstaka kurser och nu fått ett bra jobb så han förlorar nog de viktiga åren också. Jag är också lite bekymrad måste jag säga.

Svar på tråden Hur får killar nya kompisar??