• Sajmon

Hur får killar nya kompisar??

Jag vet inte i vilken ålder din kille befinner sig men iallafall... i min ålder skaffar man sig ofta bekantskap genom att man är på fester med andra kompisar. Att din kille inte är sportintresserad lär inte göra nått direkt. Jag har rätt svårt att se 2 killar som endast snackar sport hela tiden. Måste vara ganska extremt eller tråkigt i längden. Sen är ju folk olika socialt aktiva, en del mår dåligt av att vara utan socialt umgänge kort tid medans andra tycker att det är skönt att inte vara så jättesocial av sig. Tipset, gå ut och ha kul, om han känner några innan så se till att gå ut med dom och ha kul. Man har nog mer gemensamt än man tror. Film är ett mkt vanligt intresse.

På tal om dataintresset. För några år sen började jag spela datorspel online all min lediga tid, för ett och ett halv år sen slutade jag. Jag fick 0 social erfarenhet under denna tid i stort sett. Strax efter hittade jag min drömtjej och vi har strax varit tillsammans ett år. Datorspel är skitkul. Att sitta mycket vid datorn och vara socialt aktiv i verkligheten är svårt att kombinera då det ena vill ha övertaget över det andra. Se till att din kille får komma ut lite och träffa nya människor. Ut på krogen med honom rent ut sagt. Se till att han träffar dina kompisar oxå.

// Sajmon

Svar på tråden Hur får killar nya kompisar??