• MimmiMus

Kan man gå ner snabbt?

Ja, nog lät du lite moraliserande allt!:) Det finns nämligen många bra och bestående sätt att viktreducera.

Samtidigt vill jag då passa på att berätta om mig själv som är ett levande exempel på att pulverdieter är långsiktiga och att det inte ger taskig hy samt att man inte blir grinig, hängig och sladdrig.

Jag är inom 1 månad modellsmal, ingen sladdrigt överflödigt skin. Dessutom solbränd. Känner mig snyggare än någonsin!

Tack vara pulver! *Bless Cambridge*

Appropå, snabb bantning!

Vill du gå ner snabbt endast för helgen ändamål har du bara en möjlighet och det är att du hastar dig iväg till närmaste cambridgekonsulent omgående och käkar pulver. Du kan tappa 2-3 kg då. Dessa går du givetvis upp men din ambition för stunden verkar juh inte vara ett långsiktigt resultat, så jag tycker du skall göra det!

Gå in på www.cambridgekuren.se

Du skall äta 3 påsar om dagen och de kostar ca 20 sek styck!

Lycka till!

• MimmiMus

Mår du dåligt första dagarna? Jag mår inte dåligt bara för att jag snabbantar innan en fest och festen blir dessto roligare om man känner sig snygg.

• MimmiMus

Ni har så rätt båda två! Och jag menar det verkligen. Man skall göra det man mår bäst av och att äta samt träna rätt är alltid ett vinnande koncept.

Det jag kommer skriva nu riktar jag inte till er på den här tråden, för vi har ändå haft "glimten i ögat" när vi skrivit.

Jag är SÅÅÅÅÅ trött på alla (typ kolleger) som sitter och kritiserar mitt val av diet och alla tror sig veta vad som är bäst. Ändå sitter de och klagar över att de borde tagit upp viktklubben eller viktväktarna redan i januari, och nu anser de det vara för sent eftersom grillsäsongen kommit igång. Sen tar de en kaka till.... osv; Ja, ni fattar!;) Bara massa "bjäbb" hela tiden och de blir bara större och större. Jag har varit tjockis (i min mycket skeva och självkritiska bemärkning) men gick ner mina första 13 kg för ett år sedan och nu kämpar jag bort de sista. (Är inne på min fjärde vecka på ren kur med CK. Jag vet vad jag håller på med men de bara kommer med nya urdumma argument, som om de vill att jag skall tappa min motivation och bli en i klubben. Det som stör mig mest är att alla säger att man går upp alla dessa kilon lika snabbt, och visst gör man det óm man inte väljer att lägga om sina kostvanor efter kuren. Det är ingen av min kolleger som tror mig att jag faktiskt har varit mullig tidiger för jag jobbade inte där då.

Oj, nu blev det mycket... Men det var sköt att skriva av sig! Hoppas ni orkade läsa!:)

Kram

• MimmiMus

Guldfisken

Fast om jag inte hade förändrat min syn på mat när jag avslutade min kur för ett år sedan då hade jag juh gått upp de där 13 kg igen. Men jag lyckades förändra mitt beteende och har inte gått upp dessa 13 kg. Som amen i kyrkan!:) Jag gick på ren kur i 6-7 veckor. Under den tiden läste jag allt jag kom över och lovade mig själv att aldrig gå upp i vikt igen. Efter dessa veckor på ren kur hade jag en upptrappningsperiod på ytterliggare 6 veckor för att vänja kroppen vid hälsosam, bra, vanlig mat igen. Bytte ut måltiderna en efter en, vecka efter vecka. Dock insiprerad av atkins diet, så jag åt/äter mindre mängd kolhydrater.

Det fungerar kanske inte för alla men det gjorde det för mig och jag kan uppriktigt säga att jag är stolt över mig själv.

Det trevligaste med den här tråden är att det finns människor som jag disktera. Sånt gillar jag!!!!;)

• MimmiMus

Total kostar det mig 440:-/vecka och jag sänker min matkostnader avsevärt när jag äter CK. Jag bor på Östermalm i Stockholm och vi har de ABSOLUT dyraste mataffärerna i landet. Åker jag till min föräldrar som bor en liten bit utanför stan så är det en enorm skillnad i kostnad.

Sen bli man inte mätt på gurka! Men det blir man på CK!:)

• MimmiMus

Ellte

Du har rätt i att "outfitten" på en fest är avgörande om den blir lyckad eller inte.

Usch, på MIG, va jag e utseendefixerad. :)

• MimmiMus

Thanks, Mrs Robinson!:)

• MimmiMus

En sak är helt säker och det är att alla människor reagerar olika på t ex puverdieter.

Jag tänker inte sticka under stolen att jag kan känna lite yrsel stundtals. Någon gng i veckan. Oftast beror det på att jag har druckit dåligt med vatten men självklart också för att jag endast får i mig 472 kcal om dagen och det är oerhört lite.

Jag har också sett folk som lyckas gå ner i vikt med pulver men sen har de börjat äta som tokar igen. På en gång.

Jag har en väl planderad strategi där inte bara 6 veckor på ren kur figurerar utan även en minst lika lång upptrappningsperiod.

Planering är a och o.

Jag förstår din reaktion eftersom din väns kropp reagerade så negativt på CK. Din vän var säkert i fullt frisk vigör och reagerade ändå som hon gjorde men någonting som jag reagerade på var att min konsulent berättade att det hade varit en mamma och köpt pulver till sin spinkiga, minderåriga dotter. Hur fan kan en mamma göra något sådant! Bedrövligt, i min mening. Min konsulent slutade genast sälja efter att detta kom fram eftersom mammans dotter och min konsulents son gick i samma klass.

Barn och sjuka skall hålla sig ifrån detta.

Svar på tråden Kan man gå ner snabbt?