• Ellte

Kan man gå ner snabbt?

MimmiMus...jo...fast :D nu är det TRE dagar till helgen ;) Visst kan man börja med pulverkur nu och förlora kanske...två kilo vatten innan helgen...och må piss på kalaset :D Jag har själv gått ner tretton kilo rätt så snabbt (och är varken grå eller ful utan snyggare och piggare än nånsin ;)) med pulver och mixad kur men i början (innan ketonerna sätter in) mår man inte så bra :) Dessutom är det svårt att börja en pulverkur med att gå på kalas...

ELLER så kan man följa plainols tips som är kanon :D och så kan man börja med pulverkuren efter kalaset utan stress så att man är i fin form till nästa kalas :)

• Ellte

Mockla dej :D De allra flesta som börjar på en pulverkur blir trötta, får ont i huvudet och blir kassa i magen innan kroppen fattar läget :)

• Ellte

OCH dessutom gör det MINST lika mycket för hur snygg jag känner mig vad jag har på mig, att jag är fixad i håret, att jag har snygga smycken, målade naglar och kanske ett nytt läppstift som att vara två kilo vatten lättare :) + som sagt att det är jobbigt och tråkigt att inte kunna äta på stort kalas...

• Ellte

MimmiMus: TRO mig...jag förstår EXAKT vad du menar! :)

• Ellte

Statistiken visar att 80% av dem som går ner med pulverdieter på egen hand går upp i vikt igen... Däremoooot om man samtidigt går en kurs (eller utbildar sig på annat sätt) och LÄR sig hur man äter sunt, samt präglar in insikten att man inte KAN leva som man gjort innan...och helst också börjar träna sjunker återfallssiffrorna drastiskt :)

//Linda - som varit jättemot pulverdieter tidigare men fattat grejjen nu...

Svar på tråden Kan man gå ner snabbt?