• *Vårblomma*

Vilken dryck - ren kur Cambride?!

Som anhängare till den rena kuren på cambride så har jag en fundering.
    Jag vet att man inte får smaksätta vattnet med citron eller liknande efter som det innehåller kolhydrater.
    Men hur är det med Funlight och Coca Cola Light? Går det att dricka varje dag?

Samt så rekomenderade min konsulent Läkerols "pappers-mint" som man lägger på tungan. Då sockerfritt tuggummi är aja baja...
    Men enligt innehålls deklarationen innehåller även dessa massa kolhydrater, 55g av 100g.
    Så nu stinker jag aceton som en hel nagellackssalong!

Vad göra, några råd från kämpande CK-tjejer?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken dryck - ren kur Cambride?!
  • Sinikka

Enligt denna sida
    www.viktklubben.nu/tips/default.shtml
    Så ska man kunna ha i cola light, eller vilken lightläsk som helst, i shaken för att smaksätta med även under ren kur. Så det borde va ok att dricka då...

• Bröllopstokiig

Jag har hört att lightdrycker inte är bättre än vanliga p.g.a av att kroppen ger en signal att det är en söt dryck och påverkar kroppen på samma sätt som vanligt socker. Jag är lite dålig på att förklara men jagh ar hört många säga att det inte är något bättre.
    Får man inte smaksätta vattnet med citron för kolhydraternas skull? Citron är väl ingen snabb kolhydrat, om jag inte minns fel. Hur som helst så är det ju så lite och citron har så många fördelar så det kan inte skada. Får man inte äta några kolhydrater alls i Camebridge kuren, eller är det bara i början? Kolhydrater behöver vi ju men det är ju de snabba vi ska försöka undvika.

• Gloriousgirl

Jo, man får dricka både citronvatten och Lightläsk...jag själv smaksätter med citron men dricker aldrig läsken av den anledningen M.G just förklarade.

Men smaksätt vattnet, det gör det enklare att dricka...konsulenterna säljer ju även JA-DA light, den är rätt god att smaksätta med.

• Meddelande borttaget
  • MimmiMus

På ren kur får du överhuvudtaget inte dricka någon form av lightläsk och inte heller JADA-dryckerna.

Att pressa i några droppar ren citronsaft i vattnet är det enda undantaget som finns.

Allt annat man tror man kan unna sig är rent självbedrägeri eller så får man inse att man då inte går på ren kur.

• anna74

Hej
    Här var det många bud! Vad är det egentligen som gäller? Jag fick inga sådana råd av min konsulent. Sa ´bara drick 3 liter om dagen och jag antog att hon menade vatten. Undrar också över light läsk. Det står i papprena jag fick att man inte skulle ha mjölk i kaffet pga kolhydraterna....kanske gäller det då även lightläsk? Det är ju ganska mycket kalorier i mjölk så fricker man ett par koppar med en halv dl i verje förstår jag att det kan stoppa viktnedgången i onödan.

• MimmiMus

Går man på ren kur är det ENDAST

• MimmiMus

OJ DÅ!

vatten som gäller!

Inte mjölk, inte lightläsk, inte saft, fun light eller JADA- dryckerna!

VATTEN VATTEN VATTEN!!!!!!:)

• barn-02,tvillingar-04

Jag åt ren kur i 3 veckor och 5 dagar. Under den perioden drack jag till 50% funlight saft och 50% coca cola light... Tycker inte om att dricka vatten ;)

Jag gick ner 11kg så det måste väl ändå räknas som godkänt.

Man FÅR dicka funlight och light drickor men blir man hungrig pga det så bör man undvika det för att inte trilla av kuren.
    Vissa klarar det och vissa inte. Det får man prova sig fram till

• milly L

jag tror absolut att man får dricka cola light och fun light och Jaba light. MEN MED MÅTTA! spara det till helgen och ha det som ett "lördagsgodis", så har man nått att se framemot!

Svar på tråden Vilken dryck - ren kur Cambride?!