Inlägg från: snuttepuffan |Visa alla inlägg
  • snuttepuffan

Raka sig i underlivet

Jag har länge varit helrakad och nöjd med det, fick problem med klåda för ett tag sedan och sparade ut. Är nöjd nu också... Det är ju trots allt en hel del pyssel med att hålla efter en rakning och så länge håret inte blir jättelångt tycker jag att det är ok att ha det...

• snuttepuffan

Det är ganska behagligt att ha ett rakat underliv (jag skriver inte mer utförligt här) och jag tycker att det är upp till var och en vilket man föredrar.

Däremot tycker jag inte att en vuxen kvinna ser ut som en liten flicka bara för att lite könshår är borta. Min identitet sitter inte i könshåret i alla fall och om din Jonnes brud gör det så skulle det bli himla jobbigt om du inte kunde ha det kvar av någon anledning (sjukdom t.ex.)...

• snuttepuffan

blivande fru J

Varför skulle du få mothugg för det? Jag tycker nog att man ska göra det mesta för sin egen skull, men jag uppskattar inte när det antas att det som görs är för någon annans skull. Alla är inte små viljelösa våp och vill inte heller bli kallade såna av människor som dömer snabbt. Nu menar jag inte att du skulle tillhöra den skaran.

Jag är väl lite känslig när det gäller detta ämne eftersom jag har velat raka bort könshåret, men inte vågat eftersom jag varit rädd för konstiga blickar i omklädningsrum...

Svar på tråden Raka sig i underlivet